Magyar motorosok
Némely szakírók már temetik a német autóipart, mondván, hogy idővel a japánok úgyis lemossák őket a porondról. Nos, nem hiszem, hogy így volna, de ha mégis, mondhatni, szépen haldoklik a német autó. Az Audi például az idén rekordot döntött, és januártól szeptemberig 740 ezer autót adott el. Jövőre már egymillió fölötti eladást terveznek. Ahogy a szekér most robog, ez is meglesz.
A szekeret most egyébként éppen az új A4-es húzza, amely a 2004 novemberében bemutatott elődjét hivatott leváltani. Az A4-es (az Audi legnépszerűbb modellje) most nagy lépéseket tett meg az
A6-os irányába. Hosszabb lett 11 centiméterrel. 17 centivel nőtt a tengelytávolság, ez sokat javított a futásminőségen. Nagyobb lett a lábhely hátul, erre volt némi panasz a korábbi modelleknél. A felszereltség is erősen közelít a felsőbb kategóriákhoz.
Az új A4-es sok újdonságot, luxusmegoldást sorakoztat fel, de olyan újítást, amit ne láttunk volna már valahol, nemigen találhatunk benne. A dinamikus, sportos megjelenés ismerős elemekből áll össze. Elölről a kocsi a nemrégen bemutatott A5-ösre hasonlít megszólalásig. Oldalt, alul az ajtókon, a Q7-esnél és az
A6-osnál is alkalmazott élek köszönnek vissza, hangsúlyozva a karosszéria dinamizmusát. Talán az autó hátulja lett a legeredetibb, de úgy tetszik, ez a rész sikerült a legkevésbé attraktívra.
A belső megoldások - a műszerfal (A6-os), a középkonzol (A8-as) - már ismert audis környezetre emlékeztetnek. Mivel a fabetétek kimentek a divatból, belső díszítésre az új Audi szívesebben alkalmaz fémes betéteket. Ezek viszont bizonyos körülmények között a visszatükröződő napfény miatt vakíthatják a vezetőt. Sokkal több kifogásunk nem is lehet az igényes anyagokból ízlésesen megtervezett belső térre.
A felsőbb kategóriákból érkezik az MMI központi multimédia rendszer is, amely egyesíti magában a hifi és a navigáció, a tolatóradar és egyéb nyalánkságok elemeit.
A drágább Audikból "csorgott le" az A4-be az opcionális adaptív sebességtartó, amely 30 és 200 kilométeres határok között képes tartani a sebességet és a távolságot az elöl haladó mögött. Az Audi "fékőr" pedig nemcsak figyelmezteti a sofőrt a hirtelen feltűnő akadályra, de a fékrendszert is előkészíti a várható erős fékezésre. A "drive select"-rendszer a sofőr kívánságának megfelelően állítja be a jármű menettulajdonságait sportosra vagy komfortosra úgy, hogy megváltoztatja a kormányzás, a motor, a sebességváltó és a lengéscsillapítók működési tulajdonságait.
Az a néhány száz kilométer, amit tesztútunk során az új Audival megtehettünk, csak kellemes élményeket tartogatott: a felfüggesztés leheletfinom, az úttartás sziklaszilárd, a kényelem fokozott. A motorok egészen jók.
Két benzinmotorral és három dízellel kapható majd nálunk is a jövő év elejétől az új Audi. Az 1,8-as TFSI benzinmotor 160 lóerőt tud, és ami érdekessége, hogy átlagosan csak 7,1 litert fogyaszt. A 3,2-es FSI erőforrás 265 lóerővel dübörög, 6,2 másodperc alatt képes 100 kilométeres sebességre gyorsítani a kasztnit. A 3 literes, 240 lóerős TDI dízelnek ugyanehhez csak 6,1 másodpercre van szüksége. Van még a választékban egy 2,7 literes és egy 2,0 literes dízelmotor. Nálunk valószínűleg ez utóbbi lesz majd a legnépszerűbb, s nemcsak azért, mert alapfelszerelésben ez a legolcsóbb (nyolcmillió forint), hanem azért is, mert feltűnően dinamikusan mozgatja az új A4-est, amelynek egyébként szerintünk - de úgy látszik, a dizájnerek szerint is - a piros és a fehér szín áll a legjobban.