Ringier: a Népszabadságnak nem kell bulvárosabbnak lennie, a Blikk "elfáradt"

Nem kell bulvárosítani a Ringier többségi tulajdonában lévő Népszabadságot, a Blikk "egy kicsit elfáradt" - mondta az MTI-nek Mihók Attila, a svájci székhelyű médiacsoport magyarországi cégének november elsejével kinevezett ügyvezető igazgatója szombaton.

A nagy rendszerek lassan mozdulnak - jegyezte meg a változtatásokkal kapcsolatos kérdésre, részleteket azonban hivatalba lépése utánra ígért; annyit elmondott, a Népszabadságnál az utóbbi időben "sok minden pozitívan változott", de számos tennivalót lát még.

A politikai napilap reformjával - benne a vasárnapi megjelenéssel - kapcsolatos kérdésre elmondta, hogy a közeljövőben, a szokásos döntési mechanizmusok betartásával, megszületik a döntés az ügyben. "A Népszabadságnak vannak különleges értékei, amelyeket egyértelműen azonosítani kell, hogy építeni lehessen rájuk" - vázolta a kiindulópontot az új vezető. Hangsúlyozta, hogy az értelmes párbeszéd eredményeként szültetett egyezségeket egyetértésben kell végrehajtaniuk a tulajdonosoknak; "a lap munkatársainak is jobb, ha tudják: a két tulajdonos ugyanazt akarja".

Csehországtól és Szerbiától eltérően a közeljövőben nem készül második bulvárlappal a magyar piacra lépni a svájci Ringier-csoport magyarországi cége - közölte. "A cseh piac elég nagy ahhoz, hogy két, egymáshoz igen hasonló lapot is el tudjon tartani, míg Szerbiában a Blic sokkal inkább könnyed politikai lap, mint bulvárújság, míg új lapunk, az Alo! kőkemény bulvár" - mondta.

Mihók Attila szerint nem született még döntés arról, hogy hosszabb távon is egyszerre töltse-e be a Ringier magyarországi és szerbiai ügyvezetői posztját. Az, hogy a budapesti kinevezés után is megőrzi négy éve betöltött belgrádi megbízatását "az az én kérésem volt" - tette hozzá, megjegyezve, "november elseje után többet leszek itt, mint ott".

A Ringier magyarországi ingyeneslap-indítási terveivel kapcsolatban úgy nyilatkozott, ehhez "még nem jött el a pillanat"; szavai szerint egyelőre három meglévő napi orgánumuk - a Blikk, a Nemzeti Sport és a Népszabadság - gazdasági és piaci pozícióit erősítik.

Azt azért megemlítette, hogy Belgrádban tavaly indított - a piacon úttörő - ingyenes napilapjuk, a 24 sata nyolc hónap után nyereséget termelt, a Blicet pedig a négy évvel ezelőtti 100 ezer helyett ma 360 ezer példányban nyomják.

(MTI)

 

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.