Kiszálló pilóta
Pedig minden olyan szépen kezdődött: három gyorsasági szakasz után Grönholm vezetett, ám a negyediken lesodródott az útról és nekivágódott egy fatörzsnek, amely további versenyzésre alkalmatlanná tette az autóját. A finn joggal boszszankodhatott, hiszen legnagyobb riválisa, a háromszoros világbajnok francia Sebastien Loeb az első versenynap tíz speciális etapján egyáltalán nem nyújtott felejthetetlent, mindössze egyszer bizonyult a leggyorsabbnak. A tíz elsőségen amúgy heten (!) osztoztak - egyet megcsípett a subarus Xavier Pons, továbbá a Mitsubishi Lancer Evóval versenyző portugál Araujo is -, két szakaszt csupán Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala tudott nyerni. Mindkét finn Ford Focus WRC-vel versenyez, akárcsak Grönholm, azaz utóbbinak ezúttal győzelmi esélyei lettek volna, amennyiben nem hibázik.
Viszont hibázott, így most már csak abban reménykedhet, hogy Hirvonen megtartja első helyét, ebben az esetben ugyanis Loeb - amennyiben másodikként futna be - nyolc pontot szerezne, és csupán négy ponttal előzné az összetettben Grönholmot. Hirvonen és Loeb között az időkülönbség mindössze 10,3 másodperc, ami nem sok, ellenben a fordosok reményeit növeli, hogy a harmadik helyen tanyázó Latvala csupán 3,4 másodperccel van elmaradva a francia világbajnoktól. Loeb csapattársa, az ugyancsak citroenes Daniel Sordo hátránya már jelentősnek mondható, 40 másodperc Hirvonen mögött.
A huszonhét speciális etapból tegnap tizet rendeztek: a leghosszabb 26,3, a legrövidebb 1,35 kilométer volt. Ma ugyancsak tíz szakasz vár a mezőnyre, ezek összhossza negyven kilométerrel meghaladja a pénteken teljesített távot.