Csúszik a 4-es metró: megírtuk, felháborodtak

Pártállástól függetlenül kiverte a biztosítékot a fővárosi politikusoknál lapunk tegnapi híre, hogy a főpolgármester ma jelenti be: a metró 2010-re ígért átadásából sem lesz semmi, és 2011 nyárára módosulna az első szakasz befejezési határideje.


Nem jó dolog az, hogy naponta izgalommal kell kinyitnia az újságokat, hogy aznap vajon milyen új információkat tud meg az ország egyik legnagyobb, 500 milliárd forintos beruházásával kapcsolatban - mondta.


Elképesztő, hogy újságcikkekből értesülnek döntésre jogosult fővárosi képviselők a 4-es metró építésével összefüggő dolgokról, arról, hogy újabb fél évvel 2011 nyárára módosulna az első szakasz befejezési határideje - jelentette ki Lakos Imre, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságnak elnöke, a metróprojekt felügyelő bizottságának tagja.

A Népszabadság szerdán arról számolt be: a főpolgármester rövidesen bejelenti, hogy a 4-es metró első szakaszának befejezési határideje ismét módosulna, ezúttal 2011 közepére. Csúszna az alagútfúrás határideje és továbbra is gondok vannak több megálló, köztük a Fővám téri építésénél is a lap szerint.
A szabaddemokrata politikus közölte: Demszky Gábor joggal várja el, hogy a koalíciós fővárosi képviselők maximálisan támogassák a metró építését. Hozzátette: az, hogy a metróépítésnek "mennie kell, jól meg kell csinálnunk ezt a beruházást". Ebben a helyzetben ez az ügy, a metróépítés "nem lehet Demszky Gábor magánügye". Ezt nem "helyszíni művezetéssel kell levezényelni", illetve azoknak a képviselőknek, akiknek a felelősségben osztozniuk kell, azoknak hiteles és teljes körű információkkal kell rendelkezniük ahhoz, hogy  maximálisan támogatni tudják a metróépítést - szögezte el.

Wintermantel Zsolt, a városüzemeltetési bizottság ellenzéki alelnöke az újabb féléves határidő csúszásról szóló sajtóhír kapcsán kijelentette "most már mindenki számára nyilvánvaló, hogy Demszky Gábor csak beszélni szeret a metróról, mert építeni nem tudja". Szervezetlen az előkészítés és most már mindenki számára  bebizonyosodhatott az is, hogy nemcsak a finanszírozás körül vannak  problémák, hanem a műszaki előkészítés során is. A közgyűlés elé két hete benyújtott főpolgármesteri hivatali tájékoztatóban még egy szó sem esett arról, hogy módosítani kell fél évvel a metróépítési határidőt - jegyezte meg.
A fideszes politikus közölte, hogy nemcsak az alagútfúrás halad lassan, hanem a fogadóállomások építési készültségi szintje sem olyan, hogy fogadni tudják a fúrópajzsokat. Ez azt jelenti, hogy nem a sajtóban megjelent próbaüzemi határidő meghosszabbítás miatt csúszik a metróépítés. Ez az állítás "egyszerű csúsztatás, vagy ha durvábban akarnék fogalmazni, akkor hazugság" - szögezte le.

Annak kapcsán, hogy a szakbizottság a sajtóból értesült az újabb metróépítési határidő módosítási szándékról, Wintermantel Zsolt megjegyezte, nem először tapasztalják Demszky Gábortól és a városvezetéstől "a demokrácia és a nyilvánosság kifordított értelmezését". Amikor valami jót kell bejelenteni, azt a helyszínen,  például sárga bukósisakban teszik, amikor pedig konkrét bizottsági tárgyalásról volna szó egy adott kérdésben, "elzárkóznak a nyilatkozat elől". Ez a demokrácia és a nyilvánosság "megcsúfolása" - tette hozzá.

A Főpolgármesteri Hivatal sem lapunk hírére, sem a politikusok nyilatkozatára nem reagált. Czuk Dóra sajtófőnök csupán annyit jegyzett meg, hogy a főpolgármester ma sajtótájékoztatót tart a 4-es metró építésével összefüggő kérdésekről.

(MTI-NOL)

A Fővám téri állomás látványterve. Ismét csúszik?
A Fővám téri állomás látványterve. Ismét csúszik?
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.