Háromszintes Moszkva tér

Három szinten alakítanak ki gyalogos- és zöldfelületet a Moszkva téren; a föld szintje alatt, illetve lefedett aluljárórendszerben, a tér felszínén, valamint a Várfok utca és a tér szintje közötti, ferde rámpán - a legújabb elképzelések szerint.

Buda legforgalmasabb és leglepusztultabb csomópontjának rendezése során megszűnnek a Szilágyi Erzsébet fasor-Krisztina körút irányában a végállomások, a 4-6-os villamosok végállomásai a jelenlegi helyükön maradnak. A tér körforgalomszerűen lesz autóval körüljárható, az autóbusz-végállomás és a felszín alatti parkológarázs pedig a tér északi felére kerül. A főpolgármesteri kabinet ezt a verziót választotta, megvalósítása leghamarabb két év múlva indulhat, a rendezés költsége 13,4 milliárd forint.

Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) városfejlesztési főpolgármester-helyettes előterjesztése szerint a megvalósításhoz egyrészt dűlőre kell jutni a három érintett - I., II. és XII. - kerülettel, amelyek határai éppen a téren találkoznak. Másrészt szükség van a kormány támogatására, hogy a fővárosnak meglegyen az önrésze a beruházáshoz, és a fejlesztés bekerüljön a régió EU-támogatással megvalósítani tervezett programjába. Magyarán a fővárosnak jelenleg nincs pénze a tér rendbe tételére.

Buda legnagyobb csomópontjának átépítését már 1964-ben felvetették, de - a főváros felkérésére - csak 1999-ben dolgoztak ki tanulmánytervet a forgalmi rendezésre. A II. kerület és a Fővárosi Közgyűlés a tavalyi választások előtt fogadta el a Moszkva tér átépítéséhez szükséges utolsó papírt, a szabályozási tervet. A tavalyi kampányban Kóka János közlekedési miniszter és Demszky Gábor főpolgármester is azt hangoztatta, hogy karnyújtásnyira van a tér rendezése, az akkor még 30 milliárd forintos költségűre becsült beruházás befejezését 2009-re jósolták. A főpolgármesteri kabinet által most elfogadott javaslat szerint a tér átépítése - ha minden jól megy - 2009-ben kezdődhet, és legalább két évig tart. (S. G.)

Elbonthatják a Nyugati téri felüljárót, megszüntetnék a pályaudvar melletti buszvégállomást, a Ferdinánd hidat pedig alagútban vezetnék - ezeket tartja elvégzendőnek a főváros a kormányzati negyed kapcsán. Kétszer kétsávosra szélesítik a Podmaniczky utcát, a Vágány utcát meghosszabbítják a Bulcsú utcáig. A 47-49-es villamosok vonalát a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Podmaniczky utcában hosszabbítják meg, a majdani 5-ös metrónak pedig megállója lesz a kormányzati negyednél.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.