Háromszintes Moszkva tér
Buda legforgalmasabb és leglepusztultabb csomópontjának rendezése során megszűnnek a Szilágyi Erzsébet fasor-Krisztina körút irányában a végállomások, a 4-6-os villamosok végállomásai a jelenlegi helyükön maradnak. A tér körforgalomszerűen lesz autóval körüljárható, az autóbusz-végállomás és a felszín alatti parkológarázs pedig a tér északi felére kerül. A főpolgármesteri kabinet ezt a verziót választotta, megvalósítása leghamarabb két év múlva indulhat, a rendezés költsége 13,4 milliárd forint.
Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) városfejlesztési főpolgármester-helyettes előterjesztése szerint a megvalósításhoz egyrészt dűlőre kell jutni a három érintett - I., II. és XII. - kerülettel, amelyek határai éppen a téren találkoznak. Másrészt szükség van a kormány támogatására, hogy a fővárosnak meglegyen az önrésze a beruházáshoz, és a fejlesztés bekerüljön a régió EU-támogatással megvalósítani tervezett programjába. Magyarán a fővárosnak jelenleg nincs pénze a tér rendbe tételére.
Buda legnagyobb csomópontjának átépítését már 1964-ben felvetették, de - a főváros felkérésére - csak 1999-ben dolgoztak ki tanulmánytervet a forgalmi rendezésre. A II. kerület és a Fővárosi Közgyűlés a tavalyi választások előtt fogadta el a Moszkva tér átépítéséhez szükséges utolsó papírt, a szabályozási tervet. A tavalyi kampányban Kóka János közlekedési miniszter és Demszky Gábor főpolgármester is azt hangoztatta, hogy karnyújtásnyira van a tér rendezése, az akkor még 30 milliárd forintos költségűre becsült beruházás befejezését 2009-re jósolták. A főpolgármesteri kabinet által most elfogadott javaslat szerint a tér átépítése - ha minden jól megy - 2009-ben kezdődhet, és legalább két évig tart.