Vezet, de nincs nyeregben
A technikás pályát a versenyzők igencsak kedvelik, mi, magyarok azonban nem bánnánk, ha a Maláj GP - a két hét múlva esedékes valenciaival együtt - kimaradt volna az idei sorozatból, ugyanis a jelen állás szerint Talmácsi Gábor nyerte volna a 125 kcm-esek világbajnokságát. Sajnálatos módon azonban tizenhét futamból áll az idei kiírás, vagyis még az sem kizárt, hogy Hector Faubelt koronázzák meg. A két csapattárs között mindössze egyetlen pont a különbség - lélektani szempontból, persze, korántsem közömbös, hogy a magyar javára -, így aztán az a hétvége kérdése, hogy a két rivális közül melyik érkezik előnnyel Valenciába. (Az már bizonyos, hogy Talmácsi minden idők legjobb magyar gyorsaságimotoros-világbajnoki eredményét éri el az idén, hiszen legrosszabb esetben is második lesz, bár most már aligha elégedne meg ezzel a pozícióval.)
A Maláj Nagydíjon az időjárás mindig főszereplő: a nagy meleg és a magas páratartalom alaposan megnehezíti a versenyzők dolgát. Vasárnapra harminc fokot és zivatarokat ígérnek a meteorológusok. A szepangi pálya azok közé tartozik, amelyeken Talmácsi még nem állt a dobogón. Igaz, két éve ő futotta a verseny leggyorsabb körét, ám ez az adat csupán tájékoztató jellegű, ugyanis akkor még KTM-mel motorozott, most viszont egy Aprilia nyergében ül.
A 125 kcm-esekkel ellentétben a királykategóriában nincs miért izgulni: Casey Stoner már megszerezte a világbajnoki címet, és már csak a második helyért folyik a küzdelem. A nyilvánvalóan csalódott, hétszeres világbajnok Valentino Rossi előnye 29 pont Daniel Pedrosa előtt, ami alighanem behozhatatlan, bár a Doktor aligha büszke a második helyére. A 250 kcm-ben csupán a technika sokat emlegetett ördöge tehet keresztbe a címvédő Jorge Lorenzónak, aki 45 ponttal előzi Andrea Doviziosót.