Vonattal a Margit hídhoz?
Az 1892-ben épült híd felújítása már zajlik, a munkálatok 2008 végére fejeződnek be. Nyártól kezdik elbontani a teljesen elhasználódott acélszerkezetet, emiatt teljesen megszüntetik a forgalmat a hídon.
Az 1954-ben újjáépített átkelőt eleve csak ideiglenesen helyezték forgalomba, a szerkezet elöregedése miatt már korábban korlátozták a teherforgalmat, de a könnyebb építésű motorvonatok is csak 30 kilométeres sebességgel haladhatnak át rajta. A híd már annyira rossz állapotba került, hogy felvetődött elbontása is, de mivel az esztergomi vonalnak egyre több az utasa, a felújítás mellett döntöttek. A rekonstrukció 14 milliárd forintba kerül, a pénzt EIB-hitelből és költségvetési forrásokból fedezik.
Korábban felmerült, hogy a vasúti híd felújítását összekötik a mellé tervezett aquincumi közúti híd megépítésével, hiszen így uniós támogatást is lehetett volna szerezni a beruházásra. A MÁV és a főváros azonban nem tudott dőlőre jutni, a vasúttársaság pedig előbb belefogott a vasúti híd rekonstrukciójába, minthogy a városháza elkészíthette volna az aquincumi híd terveit, így az uniós támogatás ugrott. A közúti híd építését ebben az évtizedben biztosan nem kezdik el.
Ugyancsak nem lett semmi Sigray Tibor, Széchenyi-díjas hídépítő mérnök, a Lágymányosi híd tervezője korábbi felvetéséből, miszerint olcsóbb volna vasúttal kombinált közúti hidat építeni, megerősítve a meglévő vasúti átkelő pillérjeit. A városháza a javaslatot nem támogatta.