A Ryanairt perli a svéd legfőbb fogyasztóvédő
Gunnar Larsson, a svéd fogyasztók érdekei fölött őrködő ombudsman vállalta, hogy ellátja annak a svéd párnak a jogi képviseletét, amely beperli az alighanem legsikeresebb európai pafados légitársaságot, a magyar piacon is mind erőteljesebben fellépő Ryanairt. A cél: elérni, hogy a légitársaság – remélhetőleg társaival egyetemben - tisztességesen kompenzálja azokat az utasait, akik egy-egy járat törlése miatt kárt szenvednek.
A pert kezdeményező pár a múlt évben foglalt a Ryanair egyik nemzetközi járatára, ám azt a társaság törölte és két nappal későbbi időpontra ajánlott fuvart, ingyen, de egyéb kompenzációt – szállást, élelmet - nem vállalt. A pórul járt utasok nem tudtak két napot várni az indulásra, így taxit, vonatot és bérelt autót vettek igénybe, hogy hazajussanak – majd a számlákat benyújtották a légitársaságnak, amely azonban nem fizet.
Az ombudsman szerint a Ryanar törvényt sértett, és mivel nincs jogi precedens és az ügy megítélése szerint közérdekű, elvállalta a pár jogi képviseletét.
Egy légitársaság, ha nem tud megfelelő helyettesítő járatot ajánlani, köteles más szállító járatára jegyet váltani utasa számára, ha pedig nincsenek alternatív járatok, akkor élelmet és szállást kell biztosítania részére – közölte egy nyilatkozatban az ombudsman hivatala svéd lapjelentések szerint, hozzátéve, hogy meglátásuk szerint sok fogyasztót érint hátrányosan, hogy a légitársaságok nem követik a fenti szabályokat.
(NOL)