Kirepült Európa óriásmadara

Tízperces fény- és zeneparádéval ünnepelték tegnap Toulouse-ban, hogy az Airbus átadta a világ legnagyobb utasszállítógépe, az A380-as első darabját a Singapore Airlinesnak.

Az emelkedett hangulatot azonban alaposan beárnyékolta, hogy az "óriásmadár" bonyolult bekábelezése miatt az átadás közel két évet csúszott, s közben az Airbus több milliárd eurós veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. A Thomas Enders cégfőnök által elrendelt nagyszabású gazdasági fogyókúra pedig 10 ezer munkahely megszüntetését, továbbá üzemek bezárását vonja maga után.

- Köszönjük, hogy a nehéz időkben is kitartottak mellettünk, a mai nap mérföldkő az Airbus számára - mondta az ázsiai légitársaság vezetőinek Enders. A német elnök-vezérigazgató az ünnepség keretében adott nyilatkozataiban ismételten határozottan visszautasította a bennfentes kereskedés vádjait. Az elmúlt időszakban az Airbus és anyavállalata, az EADS több vezetője a francia pénzügyi hatóságok célkeresztjébe került, mert a csúcsmenedzserek állítólag nagymennyiségű részvényt adtak el azelőtt, hogy az Airbus rossz gazdasági eredményei napvilágra kerültek és az értékpapír tőzsdei árfolyamát lenyomták volna.

A Singapore Airlines már két hét múlva menetrendbe állítja az 560 tonna súlyú, alapkivitelben 555 utas befogadására alkalmas, kétszintes szuperjumbót, amellyel amerikai riválisának, a Boeingnek üzen hadat. A Boeing sincs könnyű helyzetben, a Dreamliner 787 névre keresztelt új szuper-utasszállítója állítólag szintén késéssel fog megérkezni a piacra.

A 600 négyzetméternyi utasteret, az igazi ágyakkal felszerelt luxus első osztályt kínáló A380-as hatótávolsága 15 ezer kilométer. Az Airbus üzleti könyveiben jelenleg 189 gépre tartanak nyilván megrendelést, a légi gigász listaára 300 millió eurónál kezdődik.

Az első A380-ast kivontatják a kifutópályára Toulouse-ban
Az első A380-ast kivontatják a kifutópályára Toulouse-ban
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.