Hosszú, kanyargós út

"A Korzika-rali az én versenyem. A német és a monacói futam is a kedvencem, ám érthető módon érzelmileg a francia erőpróba a legfontosabb a számomra" - jelentette ki a sorrendben negyedik világbajnoki címére hajtó Sebastien Loeb.

A harminchárom éves francia egyáltalán nem túlzott, amikor "kisajátította" a tizenhat állomásos sorozat legőrültebb, tízezer kanyarosnak becézett versenyét, hiszen a legutóbbi két kiírást ő nyerte, és amennyiben nem gyűlik meg a baja a technikával, az amúgy általa kedvelt aszfalt nem falja fel idő előtt a gumijait, továbbá nem landol a megszámlálhatatlan alattomos szakadék valamelyikében, akkor az idén is ő lesz a leggyorsabb. Ha Loeb nyer, és citroenes csapattársa, Daniel Sordo is hozza múlt heti, "katalán" formáját, azaz a második helyet, az összetettben vezető Marcus Grönholmnak (Ford Focus) marad a harmadik pozíció, ami egyúttal azt is jelentené, hogy francia vetélytársa előtti előnye két pontra zsugorodna.

Már csak négy verseny van hátra az idei sorozatból - Korzika után Japán, Írország és Wales következik -, ezért minden pontnak jelentősége van. A két "nagy" közül Loeb hatot, Grönholm ötöt nyert az eddigi tizenkét erőpróbából - a maradék tizenkettedik siker a roppant megbízhatóan autózó, ötödiknél rosszabb eredményt nem produkáló fordos Hirvonené -, ám a francia kétszer pont nélkül maradt, ezért kell most nagyon igyekeznie.

A Korzika-rali helyét jó ideje keresik a versenynaptárban, hol tavasszal (például tavaly), hol ősszel (mint az idén) rendezik: az időpont lassacskán éppoly kiszámíthatatlan lesz, mint az időjárás. Rendeztek itt versenyt október végén kánikulában, de zord téli időjárási körülmények között is. A meteorológusok ezúttal napfényt és 22-23 fokot ígérnek a hétvégére. Az Ajaccio-központú ralin holnap és szombaton hat-hat, vasárnap négy gyorsasági szakaszt rendeznek. A mezőnyre összesen 1117 kilométer vár, ebből 360 a speciális etapok hossza.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.