Nincs áttörés a biotermékek piacán - legfőbb ok az ár

Biotermékeket a felnőtt lakosság 11 százaléka vásárol, a rendszeres fogyasztók aránya 5 százalék - áll a GfK Hungária legfrissebb felmérésében.

A piackutató cég MTI-hez eljuttatott összesítése szerint a mérsékelt vásárlási kedv fő oka, hogy a biotermékek drágák. Ez annak a következménye, hogy Magyarországon az összes művelt földterület jelenleg csupán 3 százalékán folyik biogazdálkodás.

A legkeresettebb biotermékek közé tartoznak a gyümölcsök, zöldségek, kenyérfélék, és a tejtermékek - áll a GfK jelentésében.

A tanulmány a biotermékek piacának bővülését jelzi előre, nem csupán az egészségtudatos vásárlói kör egyre szélesebbé válása, hanem az árukínálat, mint stratégiai eszköz felértékelődése miatt. A GfK a tanulmányban utal arra, hogy manapság a kereskedelmi láncok között egyre nagyobb küzdelem zajlik a fogyasztókért, akiket az ár mellett a cégek társadalmi felelősségvállalása is érdekel.

A GfK felmérése szerint az emberek a stratégiai eszközként alkalmazott társadalmi felelősségvállalás lehetséges területei között a környezetvédelmi vállalásokat és az egészséges, biztonságos munkakörülmények biztosítását tartják nagyon fontosnak.

A megvásárolt termékek egészséges jellege és a korrupciómentesség a listán a második helyen szerepelnek, de az alacsony üvegházhatású gázkibocsátás és a megújuló energiaforrások felhasználása is előkelő helyen található. A lista végén az innováció és a szakszervezeti munka engedélyezése szerepel, bár ezek is beesnek még a "fontos" kategóriába.

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.