Brand lesz az új Magyarország
Hosszú hónapok óta tart a kormány új kommunikációs offenzívájának előkészítése, a nyugati reklámkampányokhoz hasonlítható "Új Magyarország márkanév" bevezetésének kidolgozása. A Népszabadság értesülései szerint az október 4-én elinduló kommunikációs hadjárat elsősorban ideológiai alapokon nyugszik, a napi politikai üzeneteket csak részben veszi át. Erre egyetlen példa: a Gyurcsány Ferenc által bejelentett "szabadság és rend" szlogen kettőséből a "rend" kifejezés megmarad a napi politikában, az a kampányban nem kap hangsúlyos szerepet.
A majd' kétmilliárdos ideológiai és brandkampánynak három pillére lesz. Az első és leghangsúlyosabb az öngondoskodás. Ez leginkább azon gondolat köré csoportosítható, amely szerint "Magyarország csak annyira lehet jó, mint amilyenné Te magad teszed."
A kampány második pillére a vállalkozás munkacímet viseli; ez valamelyest kapcsolódik az öngondoskodás témaköréhez. "Az elmúlt tíz évben fordítva ültünk a lovon a kis- és középvállalkozások támogatását illetően. A vállalkozók azt gondolták, hogy az állami segítség egyenlő a pénzkifizetéssel. Ez nem hatékony, ráadásul sokba kerül. Az új program szerint nem (csak) támogatni kell a vállalkozásokat, hanem elhárítani a hatékony működés előli akadályokat. Emellett egy reklámkampány az úgynevezett hétköznapi hősöket, a sikeres és bátor vállalkozásokat mutatja majd be példaként" - mondta lapunknak a program egyik kidolgozója. A Népszabadság úgy tudja, hosszas vita után alakult ki az az álláspont, hogy ezeket a fejlesztési és támogatási programokat (legyenek azok szocialista vagy liberális tárca alatt) egységes csomagként kell kezelni, elsősorban kommunikációs szempontból.
Az Új Magyarország mint márkanév harmadik pillére az egészségügy lesz, ám ez elsősorban nem a kórházi ellátásról, hanem az egészségmegőrzésről szól. "Azt kell elmondani az embereknek, hogy nem természetes, ha például a cseheknél átlagosan 6-7 évvel kevesebb ideig élünk. Rá kell venni az embereket az egészséges életmódra, a megelőzés, a szűrések fontosságára" - mondta informátorunk. A kampány arra is fel fogja hívni a figyelmet, hogy az egészségmegőrzés kérdésében, vagyis a szűrések, megelőző programok sikeressége érdekében összhang és együttműködés szükséges a koalíció pártjai, a kormány és az önkormányzatok közt.
A kampány negyedik pillérének, vagyis a +1 pillérnek a részleteit egyelőre titokként kezelik. A Népszabadság annyit megtudott, hogy a kormány szimbolikus, pontosabban kulturális ügyeket is fel kíván karolni, ha úgy tetszik, "történelmi tartozásokat igyekszik törleszteni".
Az Új Magyarország márkanév kommunikációs kampányában óriásplakátok, televíziós és rádiós hirdetések jelennek meg; emellett lesz egy "reformmagyarázó" rész is. Az MSZP vezetői és a kormány tagjai fórumokat tartanak majd, a kommunikációs stáb gondozásában pedig ingyenes kiadvány jelenik meg - a tervek szerint két számban.
A Népszabadság információi szerint az új kommunikációs offenzíva értelemszerűen szorosan kapcsolódik a miniszterelnök által bejelentett 48 pontos munkatervhez és az abban megfogalmazott "szabadság és rend" elvi céljaihoz. Ennek egyik jövőbeli eredménye lesz például a kormányzati webhelyek, internetes portálok átalakítása is. Úgy tudjuk, jövő tavasztól már elérhető lesz az a központi honlap, amely az ország idén év végén elfogadott költségvetését mutatja be és magyarázza. Részletesen látható lesz, hogy milyen összeg hová kerül, hogyan lesz felhasználva. Pontosan nyomon követhető lesz a bevételi és kifizetési oldal, így minden állampolgár pontosan láthatja, hogy a kormány mire és mennyit költ. Nincs mellébeszélés, tiszta és korrekt viszonyokat akarunk teremteni - mondta lapunknak a kabinet egyik tagja.