Katalány
Ami az esélyeket illeti, inkább örömre készülhet, mintsem szomorkodásra, hiszen tavaly és tavalyelőtt is ő nyert - mindkétszer csapattárs, előbb Duval, majd Sordo előtt -, azaz kijelenthetjük, hogy a világbajnoki sorozat soros állomása a Citroen "háziversenye".
Grönholm és Loeb között tízpontos - éppen egy futamgyőzelemnyi - a különbség, vagyis a párharc még korántsem lefutott. Amennyiben a francia most is, majd a következő hét végén esedékes Korzika-ralin is nyer - és erre minden reménye megvan, ugyanis mindkét erőpróbát a számára kedvező aszfaltos utakon rendezik -, akkor igencsak megközelítheti finn konkurensét. (A további három futamból kettő, a japán és a walesi murvás, a sorban utolsó előtti ír verseny pedig aszfaltos.)
Az év végi visszavonulását már bejelentő, kétszeres világbajnok Grönholm annak köszönheti összetettbeli előnyét, hogy az eddigi tizenegy erőpróba mindegyikén pontot szerzett, míg Loeb kétszer - Norvégiában és Szardínián - "pontatlanul" zárt. A márkák versenyében szinte elvehetetlen a Ford elsősége, ugyanis 46 ponttal előzi a Citroent, köszönhetően annak, hogy második versenyzője, Hirvonen (69) jóval eredményesebb, mint a franciáknál Sordo (31).
A Katalán-rali össztávja 1360 kilométer, ebből 353 km a gyorsasági szakaszok hossza. Ezekből ma hatot, holnap nyolcat, vasárnap négyet rendeznek. A Lloret de Mar központú eseményre nyolcvannégy páros nevezett.