Az OMV már nem reklámozza a Molt és magát

A sonkaként ábrázolt nők után tegnap a kérés nélkül reklámozott Molt vette védelmébe az Önszabályozó Reklámtestület (Ört). A hazai olajtársaság két hete azért nyújtott be panaszt a bizottsághoz, mert az OMV hozzájárulása nélkül használta reklámjában a Mol nevet.

A sógorok hirdetésükben egyébként nem ellenreklámot csaptak, sőt: a két cég erőinek jövőbeni egyesítéséről kezdeményeztek "beszélgetést". Az Ört - azonosulva a panaszos álláspontjával - megállapította, hogy a Mol-védjegy engedély nélküli használata jogtalan. Az pedig, hogy "a reklám a Mol és az OMV együttműködésére, partneri kapcsolatára utal, ilyennek a létét és/vagy kívánatosságát sugallja", megtévesztő. A Mol ugyanis nem kér a közös jövőből. A bizottság szerint a normasértés különösen súlyos, mert a hirdetés szövege ellenére az osztrák társaság internetes oldalán nincs is az ügyről további információ. Az állásfoglalás nem jár pénzbüntetéssel, és nem kötelező betartani.

Az OMV közölte: "természetesen tudomásul veszi az Ört véleményét". Korábban lapunknak Thomas Hümer, az OMV szóvivője úgy nyilatkozott: csak akkor veszik le a reklámot, ha az jogtalannak ítéltetik, de akkor igen, mert "minden országban betartják a törvényeket". Az új reklám ugyanakkor szintén trükkös: a Mol és - az Ört-kérést talán túlteljesítve - az OMV nevét is kihúzták, viszont ma már "több lehetőségről" akarnak "beszélgetni". Az osztrák olajcégre weblapjának címe utal, de azt már nem írták elé, hogy "további információ".

Az OMV-t a múlt héten a pénzügyi felügyelet jogsértések vádjával 25 millió forintra büntette meg. A mostani esettel ellentétben ezt az OMV megfellebbezi. (M. I.)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.