A baloldal elaludt?
Ezt maga az üzletember mondta a hazai médiaklíma helyzetéről tartott előadásában, amelyben kitért arra: a kilencvenes évek elején még igaz volt a baloldali sajtó példányszámbeli fölénye, de ez mára kiegyenlítődött a szerinte egyre izmosodó jobboldali média fejlődésével. Széles Gábor szerint az országos médiát jellemző kiegyenlítődés el fogja érni a megyei lapokat is, a megyei orgánumok között ugyanis - állítja az üzletember - egyelőre nincsen jobboldali napilap.
A média és a reklám viszonyáról kevés szót ejtett. Megjegyezte, hogy az országos és a megyei sajtóban a példányszámok különbsége miatt kétféle árat lehet alkalmazni a hirdetésekre, igaz, figyelembe kellene venni, hogy az országos lapoknál összességében százezrekkel több megyei újság jut el az olvasókhoz naponta. Erre a gazdag tartalékokat rejtő megyei lappiacra a jövőben is bátran lehet alapozni, ugyanis - vélekedett - vidéken kevéssé lesz jellemző a digitális és internetes média előretörése, mint a fővárosban.
A közéletet jellemző politikai megosztottságnak a médiára gyakorolt hatásáról annyit mondott: Magyarországon a középre pozicionált lapokat nem lehet eladni, így szerinte jövője csak azoknak az orgánumoknak van, amelyek jobbra vagy balra húznak.
- Nincsen középen álló olvasó, és a sajtót illetően a baloldal elaludt - jelentette ki, s mintegy figyelmeztetésül hozzáfűzte: egyre több jobboldali vállalkozó gondolja úgy, hogy tőkét invesztál a médiába.