A baloldal elaludt?

Széles Gábor üzletember nem bánta meg, hogy pár évvel ezelőtt tőkét fektetett a médiába. Az Echo TV és a Magyar Hírlap tulajdonosa a sajtóvállalkozásaihoz nem vett föl hitelt, igaz, vagyona sem csökkent miattuk, ráadásul máig megnyugtatja az a gondolat, hogy ami tőle telt, azt ő megtette a magyar médiaegyensúly kialakításáért.

Ezt maga az üzletember mondta a hazai médiaklíma helyzetéről tartott előadásában, amelyben kitért arra: a kilencvenes évek elején még igaz volt a baloldali sajtó példányszámbeli fölénye, de ez mára kiegyenlítődött a szerinte egyre izmosodó jobboldali média fejlődésével. Széles Gábor szerint az országos médiát jellemző kiegyenlítődés el fogja érni a megyei lapokat is, a megyei orgánumok között ugyanis - állítja az üzletember - egyelőre nincsen jobboldali napilap.

A média és a reklám viszonyáról kevés szót ejtett. Megjegyezte, hogy az országos és a megyei sajtóban a példányszámok különbsége miatt kétféle árat lehet alkalmazni a hirdetésekre, igaz, figyelembe kellene venni, hogy az országos lapoknál összességében százezrekkel több megyei újság jut el az olvasókhoz naponta. Erre a gazdag tartalékokat rejtő megyei lappiacra a jövőben is bátran lehet alapozni, ugyanis - vélekedett - vidéken kevéssé lesz jellemző a digitális és internetes média előretörése, mint a fővárosban.

A közéletet jellemző politikai megosztottságnak a médiára gyakorolt hatásáról annyit mondott: Magyarországon a középre pozicionált lapokat nem lehet eladni, így szerinte jövője csak azoknak az orgánumoknak van, amelyek jobbra vagy balra húznak.

- Nincsen középen álló olvasó, és a sajtót illetően a baloldal elaludt - jelentette ki, s mintegy figyelmeztetésül hozzáfűzte: egyre több jobboldali vállalkozó gondolja úgy, hogy tőkét invesztál a médiába.

Széles Gábor
Széles Gábor
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.