Hajó helyett teherautón viszik el a metróalagút földjét
További nehézség, hogy az alagútból kitermelt mennyiséget nem lehet közvetlenül hajóra tenni, csak hosszabb útvonalon, többszöri átrakással. Ráadásul egy új kikötőt kellene kialakítani a Szent Gellért térnél, ami a szakmai becslések szerint körülbelül 1,7 milliárd forinttal drágítaná meg a beruházást. Ha teherautón viszik el a kitermelt földet, az köbméterenként alig ötezer forintba, hajón viszont 12-18 ezer forintba kerülne.
A Dunához érve a fúrópajzsok, naponta mintegy 2250 tonna földet termelnek majd ki, ami napi 24 órás szállítást feltételezve azt jelenti, hogy tízpercenként indul útnak egy-egy teherautó. A jelentés szerint ez megfelel az alsó rakpart átlagos kamionforgalmának, ezért "speciális intézkedés nélkül megvalósítható". Ugyancsak a jelentés szerint 2010 végére elkészülhet az első szakasz, de a Kelenföldi pályaudvarnál, a Szent Gellért téren és a Fővám téren az állomásszerkezetek építése "továbbra is kritikus úton van, a kivitelezés nem tartalmaz tartalék időt".
Az ősz elejéig a metróépítő cégek kétszáz esetben nyújtották be igényüket többletmunka miatt, ezek közül eddig 36 pluszmunkát talált jogosnak a beruházó, és fizetett ki alig százmillió forintot a metró 12 milliárd forintos tartalék keretéből.