Kétéltű bicikli
Az egész úgy is fölfogható, hogy egy kerékpár-kajak kétéltű járművet találtak föl a dessauiak, de tulajdonképpen egy szétszedhető, biciklin szállított kenuról van szó. A kerékpár egy elsőkerék-meghajtású szerkezet, így csaknem fekvő helyzetben pedálozhat a vízi túrázni vágyó. A nyereg háttámlával van ellátva, vagyis kényelmesen hátra lehet dőlni utazás közben.
Kétéltűvé az teszi a járgányt, hogy a hátsó kerékre kétoldalt és felül a csomagtartó helyére az ominózus kajak darabjait erősítik. Az egész úgy fest, mint egy jól fölmálházott kerékpár. A csónak darabjaiból maradt még a hagyományos kerékpárlánc helyére is mindkét oldalon, ezért elsőkerék-meghajtásos a bicikli.
Szereléskor leveszik a csomagokat hátulról és kiszerelik a kerekeket. A speciális kerékvillák és a bicikli váza együtt alkotják a csónak gerincét. A kajak eleje és fara vékony könnyűfém doboz, amit hozzárögzítenek a csónakgerinchez. A kajak strapabíró műanyag burkolata egy másik zsákban rejtőzik. Az üres táska pont akkora, hogy a két kerék elfér benne, a vízen a kajak közepére a lábak fölé rögzítik.
A dessaui diákok szerint a kajakká alakítás mindössze 15 percet vesz igénybe és már vízre is lehet szállni. A konstrukció leginkább ott használható, ahol a szárazföldi kerekezést gyakran kell megszakítani vízi úttal, vagyis szigetek között szervezett kirándulás alkalmával. Az ügyes kétéltűből még csak egy prototípus készült el, de az érdeklődéstől függően a sorozatgyártás beindítását tervezik.