A napilap tudáshálója

Egyre többen olvasnak az interneten újságot. A nagy napilapok az olvasókért folytatott versenyben állandóan bővítik szolgáltatásaikat. A New York Times online kiadása most a távoktatásba vetette bele magát.

„A New York Times új szolgáltatást indít, amely az egyetemek távoktatási programját segíti” – adta hírül az újság vezetése.

A Metazin is többször beszámolt róla, hogy a világ nagy napilapjai a nyomtatott kiadások csökkenő hirdetési bevételeit mindinkább az online kiadás növekvő reklámbevételeivel igyekszenek ellensúlyozni. Erre azonban csak akkor van esély, ha bővül az internetes reklámok piaca. Az elmúlt években ugrásszerűen nőtt is, és vele gyorsan emelkedett a napilapok internetes kiadásának reklámbevétele. Egészen 2007-ig – idén már lassulni látszik az online hirdetési piac növekedése.

A kiélezett versenyben az online szerkesztőségek már eddig is mindent elkövettek, hogy magukhoz édesgessék az olvasókat. A Telegraph angol konzervatív lap tavaly bejelentette, hogy „integrált szerkesztőséget hoz létre, amelyben együtt állítják elő a nyomtatott és az online tartalmat, s egyenrangú a szöveg, a kép, a hang és a videoklip” – adta hírül egy éve a Metazin. A New York Times és a Washington Post online kiadása saját videoriportokat készít.

A New York Times online most a diákokra vetett szemet. Tudásháló névre keresztelt szolgáltatása abban különbözik a többi internetes távoktatási portáltól, hogy az online kurzusok tanárai és hallgatói hozzáférnek a New York Times archívumához, beleértve a multimédiás tartalmakat, térképeket, grafikonokat, fényképeket és videókat. Így minden témához hatalmas, szinte egyedülállóan gazdag háttéranyag áll a kurzusra beiratkozottak rendelkezésére, és ez megkönnyíti a színvonalas kurzusanyagok elkészítését és az ismeretek elsajátítását is.

Az órát meghirdető egyetem és a szolgáltatást működtető New York Times megosztozik az online kurzusokból befolyó tandíjon. Az egyetemek azt remélik, hogy a bevételekből bőven futja a Tudásháló intézményenként 10–25 000 dolláros (2-5 millió forint) előfizetési díjára.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.