Rapid vezércsere a Malévnél
Távozott posztjáról a Malév vezérigazgatója. Az alig két hónapja kinevezett Lloyd Paxton utódja Leonov Péter, az igazgatóság alelnöke lesz. Bár a tegnap délelőtti bejelentés váratlan volt, Lloyd Paxton körül már jó néhány hete fogyni kezdett a levegő. Hírek szerint még vezetőtársai is kritizálták lassúsága, nehézkessége miatt. A keddi igazgatósági ülés lehetett az utolsó csepp a pohárban, ahol nem volt képes meggyőző erejű stratégiával előállni, noha épp ezért szerződtették a céghez. A Malév tavalyi vesztesége 11,9 milliárd forint volt, az eredeti megbízás szerint ebből kellett volna jelentősen lefaragnia a szakembernek. Lloyd Paxton 1960-tól 35 éven át a British Airways kötelékében különféle tanácsadói és vezetői feladatokat látott el, a legutóbbi időkben pedig a kazahsztáni nemzeti fuvarozó csúcsvezetőjeként dolgozott.
Bár formálisan "csak" az igazgatóság alelnöke volt, Leonov Péter eddig is a legbefolyásosabb Malév-vezetőnek számított. A Malév fő tulajdonosa, Borisz Abramovics helyi embereként, az AirBridge Zrt. képviseletében ő volt a befektetési társaság motorja a légitársaság privatizációs pályázatának idején. (Idén tavasszal pedig Power Holding Kft. néven új céget alapított Kapolyi László politikus-vállalkozóval közösen a magyar és az orosz energetikai piacban lévő potenciál kiaknázására.)
Leonov Péter lapunk kérdésére azt mondta: folytatni kívánja azt a költségcsökkentő és bevételnövelő programot, melyet négy hónappal ezelőtt indítottak. Egy hónapon belül kiderülhet, ki és mennyiért vásárolja meg a Malév négy darab ötvenszemélyes, CRJ típusú repülőgépét. Folytatódik a hosszú távú járatokhoz használt Boeingek cseréje, a Boeing 737-800-asokat pedig megpróbálják személyzettel együtt bérbe adni a téli menetrendi időszakban. Tavasztól Kelet-Európában és Oroszországban új desztinációkat nyit a társaság, és erősödik az együttműködés az AiRUnion légiszövetséggel, melynek szintén Borisz Abramovics a tulajdonosa.
Kérdésünkre, hogy várható-e elbocsátás, Leonov Péter azt mondta, átcsoportosításokra valószínűleg szükség lesz, de például pilótákból egyenesen hiány van. Arra a kérdésre, hogy mi lesz a legjelentősebb változás Paxton távozása után, Leonov azt válaszolta, "ezentúl magyarul tartjuk az igazgatósági üléseket."