Mélygarázs, vizsgálóbizottsággal

Tegnap átadták a Pollack Mihály téri mélygarázst és a körülötte kialakított díszburkolatos terepet. Józsefvárosban a minap vizsgálóbizottság alakult a garázs körüli anomáliák kivizsgálására.

Pénteken átadták a hosszú évek óta ígért Pollack Mihály téri mélygarázst és díszburkolatos környezetét. Végre egy jó hír - mondhatnánk, de a kép nem ennyire egyértelmű: a józsefvárosi képviselő-testület vizsgálóbizottságot állított fel a parkoló és a felszín építési problémáinak kivizsgálására.

Az önkormányzathoz több bejelentés érkezett a környék lakóitól. Sérelmezik, hogy nem állhatnak meg az utcájukban, viszont a garázsban számukra horribilis összeget kérnek a várakozásért: havi
12 ezer forintért állhatnak be, de csak hétvégéken, hétköznaponként pedig csak éjszakára. Ráadásul erről alig néhány nappal a felszíni parkolás megszüntetése előtt értesítették őket.

A lakóknak a felszíni rendezés sem tetszik. A Bródy Sándor utca például olyan szűk lett - mondják -, hogy ha egy kocsi megáll, a többi nem tud elmenni. A macskaköves burkolat igénytelen, bitumennel sem öntötték ki.

A vizsgálóbizottság nem csak a műszaki-esztétikai problémákat tekinti át, hanem az építés körülményeit is. Felvetődött például, hogy az önkormányzat kistafírozta a mélygarázsépítőt, több tízmillióval támogatta a magánberuházást.

Csécsei Béla polgármester lapunkkal azt közölte: ebben nincs umbulda. Amikor a mélygarázsprojekt elkezdődött, a két Kálvin téri irodaház - mint a garázsépítésben talán leginkább érdekelt fél - ötvenmillió forintot adott az önkormányzatnak a felszíni rendezésre. A kerület ezt a pénzt adta tovább az építtetőnek - amellyel egyébként korábban közös projektcéget alapított; az építtető az összeget jócskán megfejelve építette meg az új felszínt. Csécsei megjegyezte: nem tapasztalta, hogy az átalakítás tömeges tiltakozást váltott volna ki.

A 4 + 1 szintes, 410 férőhelyes mélygarázst eredetileg 2005 novemberének végén kellett volna átadni, de a jelzett év augusztusában rengeteg víz tört be a munkagödörbe. Az építtető új technológiát választott, amely kizárta, hogy a vízbetörés megismétlődjön, viszont lassabban lehetett vele haladni. Az új határidőt tavaly májusra tűzték ki, de ezt sem sikerült tartani.

A környékbeliek úgy tudják, az átadás azért késett enynyit, mert a parkoló alsó szintje vízben áll. Bogdán közölte: semmiféle víz nincs a nagyjából egy éve működő garázsban, 105 autó áll a legalsó (mínusz 5.) szinten. Bogdán Tibor, az építtető jogi képviselője a csúszás okáról szólva elmondta: a garázs június végén, az átépített felszín csak július végén-augusztus elején kapta meg a használatbavételi engedélyt. A műszaki kifogásokra reagálva közölte: a rendezést a VIII. kerületi tervtanács hagyta jóvá.

A behajtás szabályai
A behajtás szabályai
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.