Megint hosszabb lett az M7-es
Átadták tegnap az M7-es autópálya Nagykanizsa és Sormás közötti, 12 kilométeres szakaszát. Az új szakasz - amit matricával használhatnak az autósok - elkerüli Nagykanizsát, majd Sormásnál csatlakozik a már tavaly átadott Sormás- Becsehely sztrádaszakaszhoz. A Nagykanizsa és Becsehely közötti részt a Beton-út Zrt. építette, s a beruházás költsége elérte a 36 milliárd forintot. Az új szakasz átadásával már csak 37 kilométer hiányzik ahhoz, hogy teljes legyen - azaz Budapesttől a horvát határig vezessen - az M7-es sztráda. A szerződés szerint 2008. május 31-ig kell elkészülnie a Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti 36 kilométeres pályának. Ugyancsak jövőre adják át a horvát határnál még hiányzó, alig egy kilométeres szakaszt, valamint a Mura-hidat.
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter az új sztrádaszakasz avatásán azt mondta, hogy az ország képes volt arra, amire egyetlen kelet-közép-európai versenytársa sem: 2002 óta megduplázta autópályáinak hosszát. Ez azt jelenti, hogy 2002-ben 500 kilométernyi autópálya volt, szeptemberben viszont már 1000 kilométeres lesz a magyar sztrádahálózat.
A miniszter megjegyezte azt is: az M7-esnek sajátságos történelme van, hiszen míg az első fele negyven év alatt épült meg, addig a másik fele elkészül 2004 és 2008 között. Kóka János beszédében ígéretet tett arra, hogy az autópályából ma még hiányzó szakaszok elkészülnek a jövő nyári turistaszezonra.
Noha az avatóünnepségen nem került szóba, tény: a tegnap átadott szakasszal már tavaly novemberben el kellett volna készülnie a kivitelezőnek. Reményik Kálmán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. elnök-vezérigazgatója arra a kérdésünkre, hogy a több mint nyolc hónapos késés miatt számíthat-e szankciókra a kivitelező, azt felelte: nem, mert a területszerzési eljárások elhúzódása és a tavalyi csapadékos időjárás miatt csúszott a beruházás.