Egér a labirintusban

A budapesti közlekedés egyik legfontosabb alapvetése: ha siet az ember, mindig ott van dugó, amerre haladna, ha pedig nem siet, akkor sehol sincs dugó. A második alapvetés: az ember általában siet valahová, ezért általában van dugó. Harmadik alapvetés: pont akkor és pont ott.

Most például azoknak nem érdemes sietniük, akik a Szabadság híd, Kálvin tér tengelyben autóznak. Ha ugyanis nem sietnek, akkor nincs arrafelé dugó, mondjon bárki bármit. Az építkezések, a terelések és a hídfelújítás miatt, aki csak teheti, elkerüli a környéket, ezért nem is jár arra túl sok autós. Ha mégis bedugul egy-egy utca, az semmiképpen sem írható a rekonstrukció rovására.

A környéken azonban mégsem egyszerű közlekedni. Az autósokat ugyanis terelgetik erre-arra, de főként amarra, abba az irányba, amely éppen elfelé vezet a céltól. Most, hogy már a rakpartot is lezárták, még kaotikusabb a helyzet, amely kizárólag a gonosz vizsgabiztosoknak kedvez, akik, ha mindenképpen meg akarják buktatni a sofőraspiránsokat, hát azt az utasítást adják nekik, hogy jussanak el a Nagycsarnoktól az Astoriáig. Aki abszolválja, az megérdemli a vezetői engedélyt.

Az egész Kálvin tér környéke olyan, mint azok a labirintusok, amelyeket a rejtvényújságokban lehet találni. Képzeljük el a térképet, amelyen az utcák elején feltüntetik a KRESZ-táblákat. Feladat: juttasd el a kisegeret a Belgrád rakparti volt kisgazda-rezidenciától a Nemzeti Múzeumig. Ehhez el kell jutni a Nagycsarnokig, amit most a villamossínek jobb és bal oldalán egyaránt meg lehet tenni. A Szabadság hídtól kizárólag balra lehet kanyarodni, de a csarnoknál mindjárt tábla jelzi, hogy egyenesen csak az építők, a kék buszok és a taxik mehetnek tovább. Tehát jobbra kanyarodunk a Sóház utcába, és megyünk egészen a Csarnok térig, ahonnan a Pipa utcán próbálunk kijutni a főútra, ahonnan viszont visszaterelnek a híd felé, és kezdhetünk mindent elölről. Akkor viszont már autó parkol az úton, ami mellett el lehetne férni ugyan, de ezúttal a szabálytalanul várakozó Suzuki és turistabusz-konstelláció egy idő után mindenkit dudálásra késztet.

E közjáték után megint a Csarnok téren találja magát az autós egy behajtani tilos táblarengetegben, ahonnan csak egy út vezet ki az Erkel utcán keresztül. Innen a kisegér a Lónyay utcába téved, de mivel jobbra az építők-, BKV-, taxitábla, ezért csak balra mehet, hogy újabb kört tegyen meg az előbbi útvonalon. Ösztönei inkább a Veres Pálné utcába űzik, ahonnan valahogy kikeveredik az Egyetem térre, ahol már balra is lehet menni, de legfeljebb tíz métert, ezért szabálytalanul kénytelen kanyarodni ellenirányba. Onnan a Ferenczy utcán át eljutna a Magyar utcáig, ha nem állná útját egy fehér furgon, amelyből ásványvizet pakolnak kifelé, végtelen türelemmel. Nem is nagyon kell sietni, mert a Magyar utca már beállt, a Kossuth Lajos utcán közlekedők ugyanis senkit nem engednek kikanyarodni az Astoria felé.

Ha ez mégis sikerül, akkor a kisegér jobbra fordul, a Múzeum körúton elmegy a Kálvin tér felé, ahonnan az Üllői úton balra fordulva átmegy a Baross utcára. Innen már nyert ügye van, ha jó sávot választ. A kisegér célba ért. Mindez a természetes és természetellenes akadályokkal alig több mint fél óra, délben, éppen két csúcsidő között, úgy, hogy az egyébként pesti kisegér egyáltalán nem siet.

Ha sietne - és nem volna pesti -, hát ott pusztulna éhen.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.