Talán 2009-től... -Az első uniós projektek nem javítanak rossz közlekedési hálózaton

Nincs nyoma a közlekedésfejlesztési programban a kelet-nyugati átjáró szerepnek – állapította meg a Klubrádió Kontra című műsorában a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Út és Vasútépítési tanszékének docense.

Vörös Attila kifejezte reményét, hogy az uniós támogatásokra építő program 2009-től kezdődő második szakaszában, már ez kerül első helyre.

A közlekedési szakember azt mondta, a szakma már évtizedekkel ezelőtt kidolgozta a magyarországi sugaras szerkezetű úthálózat gondjainak feloldására vonatkozó elképzeléseit, a kelet-nyugati átjárónak azonban semmi nyoma a jelenlegi programban.

Mint mondta, a szakma nagyon hiányolják a programból a közelmúltban megépült a szekszárdi, és Pentele hidakhoz csatlakozó autóút hálózatot, meglátása szerint az előtérbe kellett volna helyezni az M0-ás háromsávúsításával szemben. Legalább Székesfehérvár – Kecskemét - Szolnok között kéne egy autóút, de leginkább az M8-as autópálya hiányzik. Ezzel szemben most elaprózódik a pénz, de ezt kikényszeríti a helyzet, mert annyira rossz állapotú az úthálózat, hogy mindenhova kell pénz a felújításra.

Vörös Attila azt mondta, a jelenlegi program struktúrájában nem szabja át a monarchia idejében született stratégiát, a sugaras szerkezetet, de reméli, hogy a 2009-el kezdődő etap ezzel fog kezdődni. Erre most történelmi esély mutatkozik az Eu-tól kapott milliárdokkal. Ilyenre még egyszer nem lesz lehetőség – tette hozzá.

(forrás: Klubrádió)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.