Az Adverticum AdServer felkészült a gyors változásokra

Az Adverticum Zrt. online hirdetéskiszolgáló programja teljes mértékben megújult. A tíz évvel ezelőtti technológiai alapokat egy új, korszerűbb szoftverre fejlesztették át.

Az adserver jelentése

Az adserver menedzseli a hirdetéskiszolgálást, statisztikát készít az egyes kreatívok megjelenítésének számáról, helyéről és az átkattintásokról, valamint egy sor egyéb lehetőséggel, különféle mérésekkel segíti az online hirdetés hatékonyságának növelését.

Az AdServer Next Generation

Az új szoftver fejlesztése másfél évig tartott. Közel tízmillió forintos beruházásról van szó.
Az új architektúra által a jövőben az újabb szolgáltatások a rendszermag rugalmas bővithetősége révén lényegesen egyszerűbben építhetők be a hirdetéskiszolgálás folyamatába.

Application Programming Interface, API

A rendszer magja korábban a kiszolgáló rész és az adminisztrációs felülettel volt összeépülve, most az admin felület és a jelentést készítő report modul is önálló alkalmazássá vált. Az API révén megvalósítható az AdServer integrálása a különféle elszámoló és tartalommenedzsment (CMS) rendszerekbe. Alapot nyújt a célzott hirdetéseket megjelenítő, az egyes kampányokat egyedi szempontok szerint vagy egyedi eszközök segítségével monitorozó rendszerek kialakításához, de akár komplett, teljesen egyedi elven működő online hirdetési hálózat-megvalósító rendszerek építéséhez is.

Tervek

Az elkövetkezendő hetekben fogják az új AdServert a felhasználókkal tesztelni. Felhasználói csoportok szerint alakítják ki az admin felületet.
December 31-ig szeretnének átállni az új rendszerre.
A jó hírek közé tartozik, hogy a régi szerződések tarifáin egyelőre nem fognak változtatni.

Az út, amely idáig vezetett

Magyarország vezető adserverének első verziója - a kilencvenes évek második felében - egy informatikai portálhoz (Prím Online) készült el. Az ezredfordulót követően az Adverticum Rt.-t megalapító kiadó tulajdonosai az alapító és az alapított társaságok összevonását határozták el: az informatikai tartalom-előállítás és a portálszolgáltatás (illetve a portálszolgáltatáshoz szükséges eszközök: tartalommenedzsment, forgalomnövelés stb.) beépültek az Adverticum Rt.-be, amely így ma már különféle alkalmazások szolgáltatásával átfogóan tudja segíteni a portálépítőket.

Mindennek következtében az Adverticum ma
egyrészt online szolgáltatásokra szakosodott ASP-cég, amely
  * tartalomszolgáltatást,
  * publikációs rendszert (tartalommenedzsmentet),
  * forgalomnövelő eszközöket (pl. ingyenes levelezőrendszert) és
  * adservert kínál partnereinek,
másrészt egy médiacég (a médiumok részben a fenti szolgáltatások révén születtek és fejlődnek)
  * papírmagazinokkal,
  * könyvekkel,
  * online portálokkal.

(Forrás: www.adverticum.hu)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.