Ütemesen vonulunk helyszínről helyszínre

Dühöng az aszály, mélyül a por és már a fesztivál első napján szürkébe öltöztette az egyenkarszalagos tömeget, amelynek más dolga sincs, mint ütemesen vonulni helyszínről helyszínre, ahol végre színekre és hangokra lelhetnek, de ott aztán rendesen. Tizenötödik alkalommal költözik össze „pár” kalandvágyó zenemániás, akiket még a nomád körülmények sem tartanak vissza az egy hetes partizástól.

Kora délután értem ki, ami Sziget időszámításban még igencsak hajnali óráknak számít. Idillikus kép tárult elém, ahogy a mobil WC-k árnyékában józanodó arcokra pillantottam, vagy amikor a Duna parton sétálva elvetemült külföldi fürdőzőkre lettem figyelmes, amint épp a folyó vizébe hajolva próbálták elöblíteni edényeiket. Öt óra felé másztam be először a Sziget mélyébe és a Világzenei Nagyszínpad felé indultam, ahol épp a Japán Gocoo avatta fel a helyszínt. A 11 dobos idén járt először nálunk, de tradícionális taiko dob-produkciójukkal hamar visítva tomboló közönséget csaltak maguk elé.

A koncert után még egy ideig hallottam magamban a dobok lüktetését, ami legalább felspannolt és erőt adott a az utcai harcokhoz a hostess-ek ellen. Mire a Nagyszínpadhoz értem, sikerült teleaggatniuk matricákkal, karszalagokkal és kitűzőkkel, ezért fáradtan beleestem egy székbe és laza Quimby hallgatás közben erőt gyűjtöttem az est csöves Krisztusa, Manu Chao színpadra lépésére. A spanyol származású, de Franciaországban nevelkedő, világnak beszólogató José-Manuel Thomas Arthur Chao első, mondhatni családi vállalkozása, a Mano Negra feloszlása után szeptemberben már a negyedik Manu Chao szólólemez kiadására készül. A világ szeme rajta és hiába próbál tenni a hipersztárság ellen, ettől még csak jobban lehet szeretni. A jelszó „Csak semmi flanc!”,  és úgy játszotta végig zenekarával a műsoridőt, mintha nem is ezrek állnának előttük, hanem a haveroknak gitároznának tengerparton egy tűz körül. A koncertet kétszer szakította meg rejtélyes áramszünet, ami teljes sötétségbe borította a Nagyszínpad környékét, de időközben annyira erőssé vált a zenész-közönség kontaktus, hogy egymást hergelve mindenki túlélte a rövid intermezzókat és vállveregetve, gond nélkül belecsaphattak a soron következő számba. Dallamos melódiák és ugrálós, táncolós számok váltották egymást tökéletes egyensúlyban, professzionális gitárszólókkal megspékelve.

Mire vége lett, a por már ellepte tüdőmet, és a helyzet akkor sem javult, mikor a száraz port izzasztó pára váltotta a Wan2 sátorban, ahol már javában tartott a brit U.N.K.L.E. koncertje. A James LaVelle vezette csapat főleg a szigetlakók többségét alkotó külföldieket vonzotta, akik azért tudtak valamit. A rockos, house-os számok végig magas feszültségen tartották a táncoló tömeget, annak ellenére, hogy a színpadot magába fordulós,  komor elegancia uralta, amiből csak ritkán fordultak a nézők felé.

Az első nap közel ötvenezer embert vonzott a Hajógyári-sziget átmeneti városkájába, ahol még ha a por azt hiszi is, hogy ő az úr, mi nem hagyjuk, hogy így is legyen.

Mano Chao
Mano Chao
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.