Holnap nekiesnek a Budai Skálának

Kedden nagy csinnadrattával megkezdődik a Budai Skála külső bontása. Belülről gyakorlatilag már szétszedték az épületet, amelynek helyén és környékén a MOM Parkhoz hasonló negyedet tervez a terület új tulajdonosa, az ING Magyarország Ingatlanfejlesztő Kft.

A Skála Szövetkezeti Nagyáruház alig több mint harminc évet élt: 1976-ban nyitották meg az új gazdasági mechanizmus jegyében, mások mellett, de mindenekelőtt Demján Sándor elképzelései alapján. Valóságos szenzáció volt akkor a csaknem 20 ezer négyzetméteres, háromszintes, mozgólépcsőkkel szerelt monstrum, a háború utáni Magyarország első igazi nagyáruháza. A 600 millió forintos épület egy kis Nyugat volt - de legalábbis annak tűnt - Budapesten a maga harminc osztályával, nyolcszáz dolgozójával, 101 pénztárával, 74-féle szolgáltatásával, a formaruhájukon névtáblát viselő eladókkal, és az élelmiszerrészlegben elsőként látható bevásárlókocsis önkiszolgáló rendszerével.

Demjánék nem nyúltak mellé. A korabeli hírekből kiderült, hogy a Skála mindjárt az első héten hatvanötmillió forintot forgalmazott, a nyitás utáni századik napon pedig bejelentették, hogy a nagyáruház vásárlóinak száma elérte az ötmilliót. A sikerhez hozzájárult, hogy a cég már akkor értette, mit is jelent a jó reklám; ahogy ma mondanák, saját arca volt a tévében, a Skála Ágiként ismert Komjáthy Ágnes fotómodell, majd kitalálták a Skála Kópé nevű rajzfigurát, akinek - mint a kicsit idősebbek nyilván jól emlékeznek - szíve mindig a vásárlóké volt.

A Skála, bár időközben jócskán megváltozott formában, 2005-ig tartott ki, akkor jött az első hír, hogy az épület tömbjét átveszi az ING ingatlanfejlesztő cége. A társaság tervei szerint a tömb tengelyében, a Fehérvári úttal párhuzamos Kőrösi József utca gyalogosutcává válik, ez lenne az új városközpont korzója. Ennek mentén épülne fel a szórakoztató- és bevásárlóközpontot, irodaházakat és lakóépületeket magában foglaló komplexum. A terület alatt háromszintes föld alatti parkolót alakítanának ki, amelybe a Bercsényi utca felől hajthatnának be az autósok. Hogy az itt lakókat a növekvő forgalom hatásaitól megkíméljék, a Bercsényi utcában az autósforgalmat a felszín alá terelnék. A tömbbelsőben új zöld területek is létrejönnének, például a piac parkolója helyén.

Végleg eltűnik az egykor szenzációszámba menő áruház
Végleg eltűnik az egykor szenzációszámba menő áruház
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.