Lassan halad a halottak kiemelése

A minneapolisi hídomlás nyomán egész Amerikában felülvizsgálják az infrastruktúra állapotát. Szakértők szerint a jelenleginél lényegesen többet kellene költeni az átkelők karbantartására.

Egyelőre öt halottat találtak a szerda este összeomlott minneapolisi közúti híd romjai között. A búvárok szerint a vízben lévő autókban még vannak holttestek, de az eltűntként számon tartott személyek számát a kezdeti 20-30-ról nyolcra csökkentették. A Mississippi folyóba esett járművek kiemelése még napokig eltarthat, mert a mentőalakulatok a veszélyes roncsok és áramlatok miatt csak rendkívül lassan, körültekintően tudnak előrehaladni. A víz néhol csak térdig ér, másutt négy méter mély, a látótávolság legfeljebb fél méter. Tegnap a helyszínre látogatott Laura Bush, az elnök felesége, és a hét végén George W. Bush is Minneapolisba utazik.

A baleset kapcsán szakértők arra hívják fel a figyelmet, hogy évtizedek óta nem költenek eleget az Egyesült Államok közúti infrastruktúrájára. A nagyjából 600 ezer közúti híd közül 75 ezernél találtak "szerkezeti hiányosságokat". 750, a minneapolisihoz nagyon hasonló autópályahidat most azonnal átvizsgálnak. A több mint 76 ezer kilométernyi szövetségi autópálya-hálózat felújítására sosem jut elég pénz, miközben a forgalom - különösen az utakat rendkívül megterhelő nehéz kamionoké - egyre nő, hívják fel a közvélemény figyelmét a hozzáértők.

A következő két évtizedben csak a hidak biztonságos állapotban tartásához 188 milliárd dollárra lenne szükség. A szövetségi törvényhozás két éve 286 milliárd dolláros közlekedésfinanszírozási csomagot fogadott el, ám ez zömmel új csomópontok kiépítésére megy el. A szenátus többségi frakcióvezetője szerint a minneapolisi baleset ébresztőként szolgált. - Országszerte düledezik az infrastruktúra - az autópályák, a hidak, a gátak -, ezt tényleg alaposan meg kell vizsgálnunk - jelentette ki egy tévéinterjúban Harry Reid.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.