Új irányba repül a Malév
A vezérigazgató most azt nyilatkozta az MTI-nek: az ő elsődleges feladata megállítani a Malév veszteségtermelését, és nyereségessé tenni a légitársaságot. (Erre a tulajdonos Abramovics két hete két évet adott.) Számokat a vezérigazgató most nem kívánt közölni, csak annyit mondott, hogy a Malév első félévi gazdálkodásának teljesítménye 50 százalékkal jobb az előző év hasonló időszakánál, de a tervekhez képest 2,5 százalékos elmaradás van. Az idei év egészében a tulajdonos és a menedzsment a tervekhez képest jobb eredményt vár el - tette hozzá a vezérigazgató. Közölte: az eddigi gyakorlatban a járatok férőhely-kihasználása 75-80 százalékhoz közel volt, a Malévé ettől tíz százalékponttal elmarad.
A vezérigazgató azt mondta, hogy szeretne olyan nyitottan és átláthatóan működni, amennyire csak lehet, és úgy tűnik, a Malév dolgozói megértik, hogy a Malévért, a Malév jövőjéért teszi meg a nehéz lépéseket is.
A reMA(LÉV)ke program egészen új megközelítés a Malév gyakorlatában - hangsúlyozta. Először ugyanis a célt határozzák meg, és ehhez rendelik az eszközöket. A program keretében hét olyan területet határoztak meg, ahol a költségeket kell csökkenteni, és hármat, ahol a bevételeket növelni. Ezek átfogják a légitársaság működésétől kezdve a flotta összetételén, a karbantartáson, az árazáson keresztül a hálózat áttekintéséig, a bevételek menedzseléséig az összes területet. Az egyes csoportok hétfőtől szerdáig ötletbörzét tartanak, pénteken már a prioritásokat határozzák meg a fontosság és a szükséges idő alapján. Akkor a csoportok megteszik javaslataikat, és megkezdik a cselekvési terv elkészítését. Jövő hétfőn pedig már az első intézkedéseket is meghozzák.
A budapesti csoportok mellett londoni tanácsadók is segítik a Malév menedzsmentjének munkáját. Az ő elemzésük alapján hozzák meg egyebek között azokat a stratégiai döntéseket, hogy milyen útvonalhálózaton, milyen repülőgéptípusokkal, hány repülőgéppel, milyen gyakran és hova repüljön a Malév.