Beperli az OMV-t az Austrian Airlines
Bécs
A légitársaság a monopolhelyzettel való visszaéléssel is vádolja az OMV-t, s miután a versenyhatóság utóbbi panaszának már helyt adott, most az árdrágítás gyanúja miatt a kartellbizottságnál keresi az igazát és a tényleges kártérítést. Utóbbi nem csak a 36 millió eurós büntetést foglalja magában: az AUA szerint visszajár az a több mint százmillió euró is, amellyel az OMV 2002 és 2006 között többet számolt a kerozinért. Bár az OMV a rotterdami igen magas áron számol, valójában a légitársaságnak szállított kerozin alapanyagát Triesztből szerzi be, ezért az ottani árat kellene alapul vennie - ami az AUA-nak 100 milliós megtakarítást jelentene - érvel a légitársaság.
A panasz másik pontja, hogy bár az osztrák ásványipari társaság az AUA teljes kerozinigényét ki tudná elégíteni, ennek csak a felét szállítja, így az AUA a többi szükségletét kénytelen más társaságoktól (ExxonMobil, BP, Shell) beszerezni. Ezek azonban nem gyártanak kerozint, hanem maguk is az OMV-től vásárolnak, ezt adják tovább - a kereskedelmi árrés ismét csak az AUA kiadásait növeli.
A kartellbizottság bekapcsolása előtt a légitársaság követelésével az OMV-hez fordult, amelynek vezetői elutasították a vádakat, mondván, a rotterdami tőzsdei ár alkalmazása az ágazatban elfogadott gyakorlat. Az AUA-nak arra a kifogására, hogy az OMV Münchenben más légitársaságoknak olcsóbban adja a kerozint, mint az osztráknak Bécsben, a piacgazdasággal érveltek: München reptere nagyobb, ott nagy a konkurencia, ha az OMV nem megy lejjebb az árral, mástól veszik az üzemanyagot. Az OMV egyébként huszonöt repülőtéren hatvan légitársaságot lát el üzemanyaggal.
Az AUA egyelőre még a Star Alliance-beli partnerek körében sem talált szövetségesre az ár letörésére irányuló kísérletével, ám az autósok érdekvédelmi szervezetei neki szurkolnak: ha a légitársaság eredményes lesz, akkor a gázolaj árát is sikerülhet csökkenteni.