A tévéket nézi a versenyhivatal
Mindenekelőtt ilyen jel lehet, hogy a két országos kereskedelmi adó, a TV2 és az RTL Klub reklámpiaci részesedése mintegy 90 százalékos, miközben nézettségük 60 százalék körüli. Ez különösen szembetűnő, ha összevetjük az utóbbi években indult különféle tematikus csatornák 30 százalékos nézettségével, miközben ezek igencsak diétás, öt százaléknál kisebb szeletet hasítottak ki a reklámtortából. A GVH szerint nagy kereskedelmi tévék közismerten borsos hirdetési (másod-) percdíjai éppenséggel azzal is magyarázhatóak, hogy az elektronikus médiapiac koncentrált, a szolgáltatók közötti verseny nem, vagy csak korlátozottan érvényesül, és a piac néhány meghatározó szereplője tartósan magasan tudja tartani a hirdetési árait. A piac ilyetén beszűkülését az is okozhatja, hogy jelenleg az új belépők jobbára csak a meglévő kábeltelevíziós platformról tudnak startolni, ahol a vonzó műsorcsomagokhoz esetlegesen vagy méltánytalan feltételekkel juthatnak hozzá. Ha továbbra is szükségtelen korlátozásokkal akadályozzák az új szolgáltatók piacra lépését, úgy a későbbi digitalizáció fogyasztóbarát hatása sem érvényesülhet – mutat rá a GVH. Önmagában ugyanis a digitalizáció csak a nagyobb választék technikai feltételeit teremti meg, azonban ahhoz egy versengő, sokszereplős piacra van szükség, ahol a fogyasztónak széles választék áll a rendelkezésére.
Az ágazati vizsgálat első lépéseként a GVH szeptembertől kezdi el a kérdőíves felmérést az ágazat vállalkozásainál, majd az előzetes tervek szerint a procedúra 2008 augusztusában zárul a vizsgálat eredményeinek a közzétételével.