Vízen csúszhatott meg a brazil repülő

Luiz Inácio Lula da Silva elnök vizsgálatot kezdeményezett Brazília történetének legsúlyosabb repülőszerencsétlenségével kapcsolatban, melyben csaknem kétszázan veszítették életüket. Az Airbus A320-as repülőgép fedélzetén 176-an voltak, de a belvárosi repülőtér környékén tartózkodók közül is többen áldozatául estek a tragédiának. Video!

Az eset kapcsán ismét felmerült a Congonhas repülőtér bezárásának lehetősége, mivel az utóbbi időben nem ez volt az egyetlen baleset a légikikötőben. Hétfőn csak a szerencsének köszönhetően nem történt tragédia, amikor egy másik légi jármű sem tudott megállni a csúszós kifutópályán.


- A Congonhas repülőtérrel kapcsolatban már a nemzetközi pilótaszövetség is jelezte fenntartásait - közölte lapunkkal Háy György maléves kapitány, a Légi balesetek pilótaszemmel című könyv szerzője. A kifutópálya ugyanis rendkívül rövid, mindössze 1800 méter, így probléma esetén nincs lehetőség korrekcióra, mivel a pálya végén húszméteres mélységben egy autópálya halad el, melynek másik oldalán épületek találhatók. A keddi balesetben az okozhatta a legnagyobb gondot, hogy nemrég készült el a kifutópálya felújítása, emiatt a beton felülete túlságosan sima volt. Ez esős időben okozhat gondot, mivel az óránként háromszáz kilométeres sebességgel érkező repülők abroncsai nem tapadnak a betonhoz, hanem a víz felszínén megállíthatatlanul csúsznak a pálya végéig. Ez a jelenség széles körben ismert, a beton maratásával szoktak ellene védekezni, ezt a munkát azonban csak a jövő héten tervezték elvégezni Congonhas repülőterén. A balesetben szerepet játszhatott az is, hogy egyes híradások szerint nem működött az egyik sugárfék, az így fellépő aszimmetrikus hatás pedig a kifutópályától balra található autópálya irányába fordította a gépet - közölte lapunkkal Háy György kapitány.

A Congonhas Sao Paulo ölelésében
A Congonhas Sao Paulo ölelésében
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.