Bundesliga: több mint 130 millió euró bevétel a mezszponzorokból

Több mint 130 millió eurós bevételhez jutnak a mezszponzoroktól a német labdarúgó-bajnokság élvonalában szereplő klubok a 2007/2008-as idényben.

A legtöbbet, 22 milliót a Bayern München, a legkevesebbet, kétmilliót az újonc Hansa Rostock keres a mezen szereplő hirdetéssel.

"Ez olyan üzlet, amit nem lehet rosszul csinálni, a megállapodással mindkét fél nagyon jól jár - mondta Hartmut Zastrow, kölni piackutató. - A szponzor a támogatási díjért óriási reklámot kap. Több kutatás bebizonyította, hogy egy klubnak a szurkolói több azonos termék közül azt a márkát vásárolják, amelynek neve a futballisták mezén szerepel. A hirdetők a többszörösét megkeresik annak, amit a reklámozásra költenek. A klubok számára pedig biztos, előre tervezhető bevételt jelent a mezszponzortól érkező összeg, amelynek köszönhetően biztosított a napi működés."

Az elsőosztályú klubok közül egyedül a Bayer Leverkusennek nincs még mezszponzora a következő szezonra.

"Semmiről sem maradtunk le, partnerünk a Sport5 révén nem kényszerülünk arra, hogy elkapkodjuk ezt a megállapodást" - mondta Wolfgang Holzha:user, ügyvezető.

Az elmúlt idényben 107,4 millió euróhoz jutottak a csapatok a mezen található hirdetési felület értékesítéséből.

 

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.