Bundesliga: több mint 130 millió euró bevétel a mezszponzorokból
A legtöbbet, 22 milliót a Bayern München, a legkevesebbet, kétmilliót az újonc Hansa Rostock keres a mezen szereplő hirdetéssel.
"Ez olyan üzlet, amit nem lehet rosszul csinálni, a megállapodással mindkét fél nagyon jól jár - mondta Hartmut Zastrow, kölni piackutató. - A szponzor a támogatási díjért óriási reklámot kap. Több kutatás bebizonyította, hogy egy klubnak a szurkolói több azonos termék közül azt a márkát vásárolják, amelynek neve a futballisták mezén szerepel. A hirdetők a többszörösét megkeresik annak, amit a reklámozásra költenek. A klubok számára pedig biztos, előre tervezhető bevételt jelent a mezszponzortól érkező összeg, amelynek köszönhetően biztosított a napi működés."
Az elsőosztályú klubok közül egyedül a Bayer Leverkusennek nincs még mezszponzora a következő szezonra.
"Semmiről sem maradtunk le, partnerünk a Sport5 révén nem kényszerülünk arra, hogy elkapkodjuk ezt a megállapodást" - mondta Wolfgang Holzha:user, ügyvezető.
Az elmúlt idényben 107,4 millió euróhoz jutottak a csapatok a mezen található hirdetési felület értékesítéséből.
(MTI)