Tárolási gondok a Suzukinál
Az esztergomi Suzukinál azonban megkeresésünkre azt mondták: számukra problémákat okoz a német sztrájk. Fórián István, a cég vezérigazgató-helyettese szerint ugyanis ekkor az exportra szánt autókat nem tudják kiszállítani, akkora tárolókapacitásuk pedig nincs az üzem területén, ahol elférnek a gépkocsik. Fórián István azt mondta: most a velük szomszédos cégekkel tárgyalnak, hogy - ha kell - átmenetileg ott tudják elhelyezni a kocsik egy részét. (A gyár most előre is termel: a szokásos nyári gyárleállás idejére készleteznek, emiatt is nagyobb lehetne a helyprobléma). Ám a cég napi mintegy ezerdarabos termelését mindez nem érinti, a társaság szerint csak némi torlódás van az exportszállításokban.
A győri Audi Hungaria Motor Kft. részegységeinek és a kész modelleknek 55 százalékát vasúton, 45 százalékát közúton szállítják - ismertette az adatokat győri tudósítónkkal Lőre Péter kommunikációs igazgató. A cég azonban már korábban elérte, hogy ki- és beszállításai a német vasutak minimálszolgáltatásai közé tartoznak, így a sztrájk idején sem áll le a vonatforgalom, bár késések előfordulnak. A győri Audi vészforgatókönyvvel rendelkezik minden hasonló esemény idejére. Ennek keretében a biztonság kedvéért most 10 százalékkal megnövelték közúti szállításaikat.
Légrádi Edit, a szentgotthárdi Opel-gyár sajtófőnöke azt közölte: az elmúlt napokban a német vasutasok sztrájkja miatti szállítmányozási kiesést kamionok beállításával igyekeztek pótolni. Így alkatrész-, vagy anyaghiány miatt nem volt kiesés a munkában. Arról azonban még nem állnak rendelkezésre statisztikák, hogy milyen szervezési és fuvardíj-többletköltségük keletkezett. A szállítási gondok - jegyezte meg Légrádi Edit - érintik a késztermékek, például a motorok és sebességváltók eljuttatását megrendelőkhöz. Ezt a problémát is kamionokkal oldják meg.