Reklámzavaros OTP-bírság

Fogyasztó megtévesztéséért egymillió forintos bírságot rótt ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az OTP Bankra. A lakossági elektronikus számlacsomag ügyfeleinek a bank üzletszabályzata szerint 2006. december 31-ig valamennyi utalás ingyenes volt. Január elsejétől a bankon kívüli rendszeres átutalás díja 100 forintra nőtt, azonban az OTP szórólapjain és internetes oldalán a fogyasztók ezt követően is olyan tájékoztatást kaptak, hogy a számláról elektronikus úton korlátlan számú díjmentes forintátutalási megbízás kezdeményezhető.

Az OTP vitatjta a GVH határozatát, mondván: egy szórólap (illetve internetes hirdetés) pusztán a figyelemfelhívás eszköze, a szerződés létrehozását megalapozó fogyasztói döntés már nem a reklám alapján, hanem egyéb, az OTP által közzétett üzletszabályzat, illetve a részletes kondíciók ismeretében történik.

Ezt a védekezést egyébként már június elején sem fogadta el a GVH, és akkor ötmillióra bírságolta a pénzintézetet a Junior bankkártyák hirdetéseinek hasonló jellegű megfogalmazásai miatt. A GVH ezúttal is rámutatott arra: a fogyasztótól nem várható el, hogy leellenőrizze a bank által közölt egyes tájékoztatások valóságtartalmát. Ha egy cég reklámjában valótlant állít, attól még nem lesz jogszerű az eljárása, ha a valós tájékoztatás elérhető a fogyasztó számára.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.