Tour, tour, messze tour...

Száznégy éve rendezték először; hatvanan neveztek, egy olasz, két német, három belga és négy svájci mellett csak franciák vettek részt rajta, és első győztesét Maurice Garinnek hívják. Ennyi információval ez bizony ötmilliós kérdés; ha hozzátesszük, hogy a verseny távja 2428 kilométer volt, a mezőny 25 és fél kilométer óránkénti átlagsebességet produkált, s a győztes 3000 francia frankkal gyarapodott, akkor már bizonyára sokan kitalálnák, hogy a Tour de France-ról van szó.

A világ legrangosabb kerékpáros körversenyének ma kezdődő, 94. "kiadása" már 3550 kilométer hosszú és húszetapos lesz; a győztes 450 ezer euróval gazdagodik. (Hol van a hajdani 3000, igaz, már frank sincs...) A programban szerepel hat magashegyi szakasz és két egyéni időfutam is. A szervezők jelszava az újítás, ennek jegyében az elmúlt években mindig máshonnan indult a verseny; csupán a cél változatlan, július 29-én a párizsi Champs-Élysées-n száll le a nyeregből a mezőny. Ebben az esztendőben a műsorba iktattak egy kis belgiumi kitérőt, továbbá tizenkét "új" város lesz rajt-, illetve célhely, nem is titkoltan azért, hogy minél több településen népszerűsítsék az amúgy is közkedvelt viadalt.

Az idei Tour Londonból rajtol; ma, prológ gyanánt, ott rendezik a 7,9 kilométer hosszú egyéni időfutamot, majd holnap az első hivatalos, 201 km-es szakaszt az angol főváros és Canterbury között. Amikor a szervezők így döntöttek, nem gondolhattak arra, hogy 2007 júliusában Nagy-Britanniában fokozott terrorveszély lesz. Egy héttel a londoni és glasgow-i, nagy szerencsével meghiúsított terrorkísérletek után három főkapitányság, a Metropolitan Police, a City külön egysége és a közlekedésrendészet összehangolt munkájára lesz szükség ahhoz, hogy biztonságosan megrendezhessék a hétvégi eseményeket, ideértve a wimbledoni döntőket is - jelentette londoni tudósítónk. A "bobbyk" nagy számban lesznek jelen a verseny útvonalán, az autókat pedig a fél városból kitiltották.

Az idén az indulók létszáma a szokásos: huszonegy csapat 189 versenyzője indul. Az egyes rajtszámot ezúttal senki sem viselheti, az ugyanis mindig az előző évi győztest illeti meg. Mint ismeretes, a 2006. évi első amerikai Landis doppinggyanúba keveredett, ügyét még nem zárták le, egyelőre az is elképzelhető, hogy megfosztják címétől, ezért aztán az idei számozás 11-gyel kezdődik. Magyar versenyző nem indul, ugyanis a Crédit Agricole nem nevezte Bodrogi Lászlót.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.