Már a gyermekfogkrém is tiltólistára került
A cipőket is vegye le, és tegye az átvilágító szalagjára! - figyelmeztet udvariasan, de határozottan a biztonsági ember. Az utasok engedelmeskednek. A megértő együttműködés azonban kezd elfogyni, mert már nemcsak az egy decis flakonokat kobozzák el, hanem a kisméretű gyerekfogrémes tubusokat és desodor stifteket is. Biztos van rá ésszerű magyarázat, de átlagutasként nehéz megérteni, és megszokni...
A nyugalmasabb időkben is megbízhatatlan polgári repülés eddig sem versenyezhetett a japán vasutak pontosságával, és az elmúlt napok merényletei tovább rontották a helyzetet.
A többórás késések, járattörlések akár egy nappal is hosszabbították a várakozásokat az angol reptereken, ahol a szokásosnál is nagyobb a tumultus. A keddi érkezés a Gattwickre és a Heathrow-ra is átlagos volt, a kijutás már nehezebben ment. Nemcsak a repülőtereken, hanem az oda vezető utakon is fokozott a rendőri jelenlét: a kocsikat ellenőrzésre olykor többször megállították, emiatt több kilométeres volt a dugó. Nemcsak a kereszteződésekben, hanem az M1-es leállósávjában, mindkét irányban rendőrautók álltak.
A Cranfield-i kisrepülötéren az utasok nem szállhattak fel a megrendelt különgépre, mert nem volt a kiemelt fokozatnak megfelelő ellenőrző rendszer, és személyzet; harminc ember taxival utazott Stansted-re, ahol három órás késéssel indult a menetrendszerű járat.
A London közeli terminálon is szigorú, bár nem túl következetes volt az ellenőrzés: volt, akinek mezítláb kellett átmenni a kapun, volt akin fenn maradhatott a cipő; várócsarnoki nyugalmat jelezte, a géppisztolyra akasztott rendőrsapka...Newcastle repülötere előtt a felhajtón keresztben álló biztonsági autók csak ellenőrzésén után engedik a terminál elé a buszt. A csarnokban a repülésbiztonsági ellenőrzésnél golyóállómellénybe öltözött géppisztolyos rendörök állnak, és persze utasok százai, akik már szinte normálisnak érzik az abnormális állapotot.