Új kézben a GM magyar váltógyára
Az anyacég General Motors 5,6 milliárd dollárért eladta a Carrlyle and Onex csoportnak egyik leányvállalatát: az Allison Transmissionnak Magyarországon is működik üzeme. Szentgotthárdon a GM Powertrain Magyarország Kft. üzemében tavaly 2110 darab, teherautókba építhető automata sebességváltót és 450 ezer benzines motort gyártottak Opelekhez, a cégnél nyolcszázan dolgoznak, közülük hatvanan az Allisonnál. A GM Powertrain Magyarország tavalyi árbevétele 444 millió euró volt, ennek kis része származik a sebességváltó-gyártásból. Információink szerint az idei termelést és terveket nem érinti a tulajdonosváltás, ám azt nem lehet tudni, hogy hosszabb távon ez mit jelent a magyarországi részleg életében.
A megállapodás hírére 38,66 dollárra emelkedett az Allison-részvények ára, ami 77 centes drágulást jelent. A buszokhoz, nehézteher-autókhoz és katonai járművekhez is beszállító cégnél korábban már születtek tervek a termelés racionalizálására és a költségcsökkentésre, ám más egységeihez hasonlóan az Allisontól is inkább megvált a General Motors, hogy mérsékelje az elmúlt két évben felhalmozott 10 milliárd dolláros veszteségét. Ezért már korábban eladta az alkatrész-beszállító Delphit, majd Suzuki-részesedését, kiszállt a Fiatból, a Fujy Heavy Induistriesből és megvált a GMAC pénzügyi szolgáltató társaságtól. A General Motors takarékossági tervében 34 ezer munkahely megszüntetése és 12 üzem bezárása szerepel. Az 1908-ban alapított GM napjainkban világszerte 280 ezer embert foglalkoztat, és tavaly 33 országban 9,1 millió Cadillac, Chevrolet, Buick, GMC, Holden, Hummer, Isuzu, Opel, Pontiac, Saab, Saturn és Vauxhall márkájú autót gyártott.
A Ford patinás márkáinak eladásával próbálja egyensúlyba hozni pénzügyi helyzetét, 12,7 milliárd dolláros veszteségének csökkentésére márciusban 480 millió fontért megvált az Aston Martintól, most pedig a PAG csoport, vagyis a Premium Automotive Group kollekciója többi darabjának (Jaguar, Land Rover, Volvo) értékesítéséből akar bevételhez jutni.
Az 5,7 milliárd dollárra becsült Volvo iránt a BMW érdeklődött, és a jelentkezők között volt a Fiat, amely egyelőre lemondott a Jaguar és a Land Rover megvásárlásáról, bár a terepjárógyártóért kedvezőnek mondható a 2,7 milliárd dolláros ár, ám a Ford inkább csomagban adná a két brit klasszikust, márpedig a Jaguart közel egymilliárd dolláros adósság terheli.
A legfrissebb hírek szerint az abu-dzabi kormány által birtokolt Mubadala Development Co., érdeklődik a Jaguar és a Land Rover iránt.