"Drasztikusan szeretnénk csökkenteni a befizetések számát és gyakoriságát"

A koalíció a következő 3 hónapban megvitatja adókoncepcióját a Versenyképességi Tanáccsal és Versenyképességi Kerekasztallal, mert megállapodást szeretne köti velük a végleges változatról - jelentette be Kóka János, az SZDSZ elnöke a koalíciós szerződés mellékletének aláírása után vasárnap a parlamentben.

Szeretnénk, ha velük egyetértésben fogadhatnánk el a végleges adókoncepciót, hogy így kerülhessen az Országgyűlés elé - közölte az SZDSZ elnöke. Versenyképesesség, növekedés, a foglalkoztatás és a foglalkoztathatóság bővítése, ezek a rendszer átalakításának céljai - hangoztatta. Kóka János kitért arra: az adócsökkentés mellett az adórendszer egyszerűsítése a másik fontos elem a koalíciós szerződés mellékletében. "Drasztikusan szeretnénk csökkenteni a befizetések számát és gyakoriságát" - hangoztatta. Emlékeztetett arra: 30-31 naptári napból most 24-re esik valamilyen befizetési kötelezettség, és 34 különböző számlára kell a befizetéseket teljesíteni.

A miniszter szerint belső átrendezésre is szükség van, olyanra, amely ösztönzi a munkaerőkínálatot, csökkenti az élőmunka terheit, főleg az átlagjövedelmek esetében. Rámutatott, olyan változásra is szükség van, amely ösztönzi a vállalkozásokat a beruházásra, nemcsak a multikat, hanem a kis- és közepes vállalkozásokat is, ahol a beruházásokra elhatárolható nyereség volumenét a befizetendő tárasági adó arányában növelni fogják. Egy másik kérdés kapcsán Kóka János azt mondta: nem a vasúttársaságra, hanem annak vezetői pozíciójára fognak nemzetközi pályázatot kiírni jövő év elején.

Közölte: Mosóczi Lászlóval, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatójával arra szerződtek, hogy jövő év március 31-ig vállalja a cég vezetését, és az átalakulással kapcsolatos feladatokat végigviszi. Meggyőződésem, hogy arra van szükség - folytatta -, hogy nemzetközi pályázaton válasszák ki a vasúttársaság új, a posztot hosszú távon betöltő vezetőjét. Ha Magyarország határain kívül találjuk meg a megfelelő szakembert, akkor jöjjön onnan - fűzte hozzá. Az egyetlen szempont ezzel kapcsolatban az, hogy olyan ember vezesse a vasutat, aki végre az utasok érdekeire koncentrál - hangoztatta Kóka János.

A gazdasági és közlekedés miniszter elmondta: július 1-jétől, minden ellenkező híresztelés ellenére megfelelő engedély birtokában, megindulhatott a MÁV új személyszállító vállalata, a MÁV-START. Hozzáfűzte: azt várja az új vállalattól, hogy jobb minőségű közszolgáltatásokat nyújtson az utasoknak, mint az elmúlt évtizedekben.

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.