Új modell gyártását kezdik év végén a győri Audi-gyárban
Gyurcsány Ferenc elmondta: az Audi Hungária igazi sikertörténet, és a magyar ipar egyik zászlóshajója. Az Audi motor-, és szerszámgyártás, a jármű összeszerelés, és a fejlesztési központ jelenléte alapvetően határozza meg a magyar ipar jövőjét. A kormányfő kiemelte, hogy az Audi 2011-ig jelentős, "kétszámjegyű millió eurós" beruházást tervez Magyarországon, amelyhez a magyar kormány a szokásos beruházási támogatást nyújtja, ám a részleteket csak szeptemberben hozzák nyilvánosságra.
Rupert Stadler közölte: az Audi 3 Cabrioletet ez év végén mutatják be a nyilvánosságnak, míg piaci bevezetése 2008 tavaszán várható. A miniszterelnök elmondta, hogy az Audi és a magyar kormány közötti beruházásösztönzési támogatási szerződés előkészítése folyamatban van, amihez az Európai Unió bizottsági kodifikációjára is szükség lesz. "Amint a beruházási támogatási szerződést aláírjuk, akkor természetesen nyilvánosságra hozzuk, mert az adófizetők pénzéről van szó, ami nem képezheti üzleti titok tárgyát" - mondta a kormányfő.
Rupert Stadler közölte: a döntés, hogy az új autót Győrben szereljék össze nem volt nehéz, mert a jól képzett munkások, a versenyképes költségszerkezet is vonzóvá tette a telephelyet. Azt egyelőre nem tudta megmondani, hogy jövőre hány Audi 3 Cabriolet hagyja el a győri gyártósort, mivel a gyártást elsősorban a kínálattól teszik függővé.
Az Audi Hungáriánál 1998-ben kezdődött a járműgyártás a TT összeszerelésével, amiből azóta több mint 300 ezer készült el. Az idén több mint 50 ezer járművet - TT-t és Roadstart - gyártanak. Az Audi Hungária 2006-ban összesen 1,893 millió motort és 23.675 járművet gyártott, 11,8 százalékkal, illetve 92,4 százalékkal többet, mint az azt megelőző évben. A magyar társaság tavaly 5,031 milliárd eurós árbevételt ért el, ami csaknem ötödével haladta meg a 2005. évit.
(MTI)