Folytatás nélkül a roma fiatalokat felzárkóztató program
Az ország öt régiójának legszegényebb területeiről érkezett harminc fiatal kapott lehetőséget arra, hogy két év alatt érettségit, államilag is elismert pedagógiai asszisztensi, iskolatitkári szakképesítést szerezzen, illetve a képzési idő alatt a helyi általános iskolában már asszisztensként dolgozzon.
A foglalkoztatást, a mentori segítséget húsz település, húsz általános iskolájában szervezték meg részükre. Általában azokban az iskolákban dolgozhattak, ahova korábban maguk is jártak. Az iskolákban egy humán és egy reál tárgyakat oktató pedagógus vállalta a mentori munkát, segítették a fiatalokat a tanulásban, a munkában.
A cél az lenne, hogy az ősszel befejeződő két éves programot követően, amelyet az Equal 330 millió forinttal támogatott, a harminc fiatal a hátrányos helyzetű településeken adhasson segítséget a helyi roma gyerekek felzárkóztatásához. Tapasztalataikból jobban tudják, hogy miként lehet motiválni a roma gyerekeket, szülőket, milyen segítség szükséges ahhoz, hogy a roma gyerekek iskolába járjanak, ott teljesítsenek, szakmát tanuljanak.
Az adott települések önkormányzatainak viszont általában nincs pénzük további foglalkoztatásukra, a pedagógus leépítések miatt pedig többnyire a helyi iskolákban sem tudnak állást biztosítani számukra. Ezért lenne lényeges, hogy a munkaügyi intézményrendszer segítse a fiatalok munkavállalását, a program eredeti céljainak teljesítését. Erről öt régió munkaügyi kirendeltségeivel tárgyalnak - mondta Pap Sára, a program egyik vezető résztvevője, az Ec-Pec alapítvány ügyvezető igazgatója.
(forrás: MTI)