Német futball, női divat

A Bundesliga őszi nyitányáig még jó két hónap van hátra, de a klubok pénzügyi felelősei már dörzsölik a markukat. Az éves bérletek egytől egyig elkeltek, s nem csak az olyan "menő" csapatoknál, mint a bajnok Stuttgart, vagy a Bayern München, a Schalke, a Werder Bremen.

A csupán hetedik Hamburg pénztáraiban gazdára talált a harmincháromezer éves belépő, holott a múlt szezonban hazai pályán győzni mindössze négyszer képes együttes több szenvedést, mint örömet okozott rajongóinak.

Az Eintracht Frankfurt sem panaszkodhat, ott pár hét leforgása alatt mind a huszonhatezer éves bérletet felvásárolták. A Stuttgartnál a bajnoki cím elnyerését követően nyolcezerrel ugrott meg a fizető klubtagok száma. A Gottlieb-Daimler stadionban majdan rendezendő BL-mérkőzésekre már most kitehetik a "Megtelt!" táblát, mivel minden klubtagnak automatikusan jár majd meccsbelépő.

A Bundesliga változatlanul hatalmas pénztermelő gépezet, a marketing-, szurkolóiemléktárgy- és szponzorpénz-ágazatok komoly növekedést mutatnak, a 82 milliós Németországban az aktív - értsd a szenvedélyükre költeni is hajlandó - futballrajongók táborát majdnem 35 milliósra teszik. - Minden fronton érezzük a boomot - lelkendeztek a minap a Dortmund és a Hannover menedzserei, akik a "dübörgő üzletmenet" egyik fő okát a 2006-os németországi világbajnokságban látják. A tornával a labdarúgás végleg középosztálybeli szórakozássá vált, a felújított és kényelmes stadionok új közönségréteget vonzanak. Elsősorban nőket: öt év leforgása alatt több mint kétmillióval, közel 13,5 millióra nőtt azon hölgyek száma, akik valamelyik Bundesliga-klub szurkolójának mondják magukat, s legalább 800 ezerrel azoké, akik pólókat, zászlókat és más szurkolói emléktárgyakat is rendszeresen vásárolnak.

A klubok ugyan örülnek, hogy a randalírozó futballhuligánok helyett családanyák és tinilányok töltik meg a lelátókat, sportszociológusok szerint azonban látni kell, hogy a futballnak megnyert új szurkolók - nemtől függetlenül - érzelmileg kevésbé kötődnek a csapatokhoz. A trendnek megfelelően a közönség egyre nagyobb része pusztán a szórakozásért megy ki a meccsekre, a "kedvencek" győzelme fontos, de nem kötelező része a hétvégi programnak. Ugyanakkor a nagy német klubok vezetői elismerik: lehet, hogy a publikum szemében vonzóak a médiában agyonsztárolt labdarúgók, a Bundesligának a játék színvonalában és tempójában bizony még van mit fejlődnie az angol, az olasz vagy a spanyol vetélytársakhoz képest.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.