Kaotikus metrópótlás
A metrópótlást idén nem készítették elő olyan gondosan, mint korábban, ez érezhető a forgalomban - állítja Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője. Vitézy szerint úgy tűnik, hogy a BKV új vezetése az idén a belső szervezeti átalakítással volt elfoglalva, s nem törődött - vagy legalábbis nem eleget - a pótló járatok megszervezésével. Erre példaként a Blaha Lujza téri "visszafordítót", vagy az Örs vezér terén kialakított kanyarodókat említi. A Blahánál a Corvin parkolóban kell ügyeskedniük a járművezetőknek, hogy vissza tudjanak kanyarodni, ám a szűk helyen a csuklós buszokkal mindez nem egyszerű mutatvány, egymást is akadályozzák a Volvók. A megállókban eközben 200-300 utas is feltorlódik, a járművek késése pedig elérte a kezelhetetlen szintet. Ez nagyjából annyit jelent, hogy három fordulónyi késésben vannak.
Az idei előkészítés legalább annyira gondos és jól szervezett volt mint eddig minden évben - szögezte le Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs igazgatója. Arról a szolgálattó nem tehet, hogy a városban akkora a dugó, hogy a buszok valóban egymást érik, egymás mögött araszolnak vagy állnak az utakon. Ötven légkondicionált jármű szállítja a 2-es metró útvonalán az utasokat, ez is jelentősen megterheli az egyébként is zsúfolt utakat. Az tény, hogy az első napokban nagy felfordulás volt, ám Regőczi szerint mint minden csoda, ez is legfeljebb három napig tart. Már csak azért is, mert időközben a rendőrök segítségét is kérték, tegnap több ponton irányították a forgalmat. Tőlük egyébként a BKV azt is reméli, hogy távol tudják tartani majd az autósokat a felfestett buszsávoktól.