Micsoda vasárnap!
A történtek nyomán nem meglepő, hogy a Fox televízió a következő három futamot is adja - a Brit, valamint a Francia Nagydíjat felvételről -, igaz, az észak-amerikai közvetítésekre 2009-ig szóló szerződést már korábban megkötötte.
Hamilton egyébként vasárnap tényleg történelmet írt: ő a Forma-1 első színes bőrű pilótája, élete első hat futamán pontszerző volt, ami páratlan, csakúgy, mint az, hogy már a hatodik versenyét megnyerte. Azonban mindez talán be se kerül az amerikai újságokba, ha kortársa, a szintén huszonkét éves Robert Kubica nem töri ripityára autóját. A már a levegőben darabokra hullott BMW fotója alatti képaláírásokban a legtöbbször a "csoda" szó szerepel. A lengyel ugyanis nagyjából háromszázas tempónál ment neki Trulli Toyotájának, és akkor is még legalább 250 km/órával száguldott, amikor a betonfalnak ütközött. Rövid repülés után a kocsi még egyszer nekiment a korlátnak, és az oldalán is csúszott egy kicsit - úgy kétszázzal. Amikor a mentőhelikopter a kórházba vitte Kubicát, mindenki a legroszszabbtól tartott. Ehhez képest rendkívüli megkönnyebbülést okozott, hogy csak a lába tört el. Aztán kiderült, hogy még az se, csak megrándította a bokáját, és már tegnap elhagyhatta a kórházat. Sőt: alighanem indulhat a hétvégi indianapolisi versenyen...
A vasárnapi "flúgos" futamban négyszer jött ki a biztonsági autó, hogy a rendezők eltakaríthassák a különféle törmelékeket. A legfontosabb tanulságot Alexander Wurz fogalmazta meg. A Williams versenyzője emlékeztetett arra, hogy a világban naponta 1049 ember hal meg közúti balesetben. Remek dolog, hogy a Forma-1-es autókban a Kubicáéhoz hasonló, borzalmas ütközéseket is túl lehet élni, de az igazi az lenne, ha a biztonsági fejlesztések eredményeit az utcai autókban is alkalmaznák.
- A Robertéhez hasonló balesetek megmutatják, mennyivel biztonságosabbá lehet tenni az autókat. Azt kívánom, hogy ez a világon mindenki számára elérhető legyen - mondta az osztrák.