Combino: tessék szavazni!
Az első tesztjárművön a nyitható ablakok felülete az eredetinek a kétszerese lett, így a levegő keringése és a nagyobb menetszél csökkenti a jármű belsejében képződő hőt és a párát.
A második villamoson a meglévő szellőzőrendszer átalakítása után az utastérben lévő melegebb, párásabb levegőt a berendezés elszívja, a helyére friss, külső levegő áramlik, csökkentve a belső tér felmelegedését.
A harmadik tesztjárműnek a középső kocsiszekrénye fölé légkondicionáló berendezés kerül. A villamos közepére fújt hideg levegő keveredik majd az oldalsó szekrények melegebb levegőjével optimális hőérzetet biztosítva az utazóknak.
A tesztelésre kijelölt mindhárom járművön a vezetőfülkékben lévő légkondicionálók az utastér legmelegebb pontjait fogják lehűteni. A BKV közleménye szerint elképzelhető, hogy több műszaki megoldás ötvözésével érik el a legjobb hatást, így a költségek majd a végső döntés függvényében alakulnak ki. Független szakértők bevonásával folyamatosan vizsgáljuk majd az újonnan kialakított berendezések tényleges hatásait, melyet a nyári hónapokban utasaink is megtapasztalhatnak.
A tesztelésre kijelölt járműveken június 4-étől lehet utazni, s a véleményeket a BKV honlapján és a tesztjárművekbe kerülő szavazólapon, illetve postai úton is el lehet juttatni az üzemeltetőhöz (BKV Zrt. Ügyfélszolgálat, 1980 Budapest, Pf.:11).