Dresch és Szakcsi Lakatos másodszor
Dresch Mihály játékában egységbe simulnak a pentatónia, vagyis a magyar zenei anyanyelv, a huszadik századi magyar zene és dzsessz elemei. A hazai dzsessztörténetben Szakcsi Lakatos Bélának elévülhetetlen érdeme van a fúziós dzsessz térnyerésében, miközben a cigány folklór gyűjtésével és színpadi művekké formálásával is kezdettől fogva foglalkozott.
A Millenárison február elején indult az újjáalakult Raiffeisen Jazz Klub idei sorozata, amelyben a koncertek láncolatát úgy találták ki a szervezők, hogy a magyar dzsessz egy-egy híres művésze két egymás utáni alkalommal lép színpadra, de eltérő zenei környezetben. A csütörtöki koncerten Dresch Mihály kvartettjének vendégeként lép a közönség elé Szakcsi Lakatos Béla. A sorozat nyári szünet előtti utolsó, júliusi koncertjén pedig a fiatal szaxofonossal, Bolla Gáborral zenél Szakcsi Lakatos Béla.
Dresch Mihály 1984-ben alakította első saját zenekarát, amelynek felállása többször változott, szellemisége viszont állandó maradt. A dzsessz és a magyar népzene ötvözésével új minőséget létrehozó szaxofonos-zeneszerző autentikus muzsikája itthon és a nemzetközi zenei színtéren is sok-sok rajongóra talált. A kvartettben jelenleg Dresch Mihály (szoprán- és tenorszaxofon, furulya) mellett Kovács Ferenc (hegedű), Szandai Mátyás (bőgő) és Baló István (dob) zenél.
Szakcsi Lakatos Béla világszerte ismert művész,aki Európától Ázsián át Észak-Amerikáig a legrangosabb fesztiválokon lépett fel. A külföldi dzsesszzenészekkel való együttműködéséből az ütőhangszeres George Jindával közös lemezek tűnnek ki.
(MTI)