Dohányipari trükkök
Gregory Connoly, a bostoni Harvard Egyetem kutatója a Massachusetts államban forgalmazott közkedvelt cigaretták nikotintartalmát hasonlította össze, melyek csupán a gyártási idejükben tértek el egymástól. Connoly egyértelműen bizonyította, hogy az elmúlt évben 1,5 százalékkal, a tíz évvel ezelőttihez képest pedig összesen 11 százalékkal volt magasabb a cigaretták nikotintartalma.
Connoly is úgy vélte, hogy a nagy dohánykonszernek a lassan csökkenő, de még mindig tekintélyes számú, az amerikai lakosság kb. 20 százalékát kitevő dohányzó réteg cigarettafüggését kívánják így erősíteni. Jellemző, hogy főleg az amerikai fiatalok kedvelt márkáiban, a Camelben, a Doralban és a Newportban növelik gátlástalanul a nikotindózist.
A nagy amerikai dohánygyártók, a Lorillard, a Philip Morris USA és a R. J. Rey-nolds nem kommentálták a hírt, és nem válaszoltak az ezt firtató újságírói kérdésekre sem. Nyilván tisztában vannak azzal, hogy a harvardi kísérletek adatait nehéz lenne cáfolni. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem mindegyik cég használ ilyen kétes, fogyasztásnövelő módszert.
A nikotin ellen harcoló amerikai civil szervezetek nem adják fel. Nyomásukra például a cigaretták (egy részéről) le kellett venni az "ultra-light" és az "alacsony kátránytartalom" címkéket.