Nem megveszi, hanem eladja az állam az M5-ös üzemeltetőjét

Eeredeti elképzeléséhez képest száznyolcvan fokos fordulatot vett a közlekedési minisztérium az M5-ös autópályát üzemeltető AKA Zrt. ügyében. Korábban azt jelentette be a tárca, hogy kivásárolja a külföldi tulajdonostársakat a sztrádaüzemeltető cégből, majd aztán a társaságot egyben adja el. Most viszont azt közölte: mégis inkább eladja a saját részét.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) tulajdonosi döntéssel felkérte az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt-t, hogy hazai és nemzetközi befektetők meghívásával pályázatot készítsen elő, és értékesítse az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Zrt.-ben meglévő 40 százalékos részvénycsomagját. A pályázati kiírásban az ÁAK Zrt. kötelezettséget vállal majd arra, hogy az AKA 60 százalékos részvénycsomagjára vonatkozó vételi joga lehívásának gyakorlására az opciós szerződésben biztosítottak alapján maga helyett a nyertes ajánlattevőt, vagy az általa megadott társaságot jelöli ki.

A GKM azt követően döntött így, hogy a 60 százalékos tulajdonrész Kisalföld Autópálya Zrt. bevonásával tervezett megvásárlásának előkészítése során bizonyossá vált: a Kisalföld Autópálya Zrt. részére a szükséges finanszírozási források megszerzésének időigénye jelentősen és negatívan befolyásolná az opciós jog lehívása és az AKA 100 százalékos tulajdonának együttes értékesítése révén elérhető többletbevételt. A GKM szerint kedvezőbb olyan értékesítési forma megvalósítása, amely lehetővé teszi az opció mielőbbi érvényesítését, ugyanakkor a jövendő új tulajdonos feladatául hagyja az opciós jog érvényesítésével járó refinanszírozás megszervezését.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.