Magyar mozi: vegye, vigye!

A HungariCom az első magyar magánkézben lévő forgalmazó cég, amely nemcsak idehaza, hanem külföldön is árul filmeket - derült ki a cég tegnapi sajtótájékoztatóján. A cannes-i fesztiválon nyolc nagyjátékfilmet kínál megvételre.

A Kálomista Gábor producer tulajdonában lévő, és a felesége, Kálomista Zsuzsa által irányított HungariCom saját standot bérel a cannes-i fesztivál részeként, de a hivatalos programmal párhuzamosan megrendezett Marché du film-en, ahol nyolc nagyjátékfilmet ajánl a forgalmazóknak.

A legmarkánsabb jelenlétet Novák Erik vadonatúj, Zuhanórepülés című akciómozijának, a Rohonyi Gábor rendezte Konyecnek és a Magyar Ádám rendezte egész estés animációnak, az Egon és Döncinek szánják. A tervek szerint számos színész és rendező mellett kiutaztatják a Konyecben szereplő Csajkát is, amely a Croisette amúgy is zaklatott forgatagában hívja majd fel a produkcióra a figyelmet. Az eladásra kínált művek között ott lesz még az S.O.S. Szerelem!, A herceg haladéka, a Mansfeld, az Emelet, valamint a már tavaly is hirdetett Csak szex és más semmi. Mindegyik esetében tartanak filmvásárlóknak szervezett, úgynevezett marketvetítést - a Konyecnek mindjárt hármat, a Zuhanórepülésnek kettőt.

Kálomista Zsuzsa szerint az motiválta a céget a cannes-i piaci megjelenésre, hogy tavaly itt sikerült japán és oroszországi moziforgalmazásra eladni Goda Kriszta Csak szex és más semmi című vígjátékát. Mivel egy-egy marketvetítés súlyos pénzekbe kerül - 2-3 ezer euró, plusz a járulékos költségek -, Cannes komoly befektetés egy magyar forgalmazónak. Arra a kérdésre, hogy ez a kiruccanás mennyibe is kerül, azt a választ kaptuk, hogy mintegy 25 millió forintba. Ebben benne van az ORTT és a konkrét filmek producereinek (az S.O.S. Szerelmen kívül mindegyiké Kálomista Gábor) támogatása, de nem anyagi szponzorokat is találtak. Magyarán: borral és szalámival kínálják majd az érdeklődőket.

Nem a HungariCom az egyetlen cég, amely a magyar filmek árusítására készül: a Goda Krisztina rendezte Szabadság, szerelmet a holland Fortissimo, Szász János Ópiumát a Hámori András nevével fémjelzett H2O Motion Pictures, az 56 csepp vér című musicalt pedig maga a gyártó Grand Film - tudomásunk szerint neki is lesz külön standja - igyekszik népszerűsíteni.

A magyar filmeket kereskedelmi szempontból külföl-di filmvásárokon hosszú éveken át a Hungarofilm képviselte, mely cég a magyar filmek többségének külföldi forgalmazási jogával rendelkezett. A rendszerváltás után Mokép/Hungarofilm Division néven a Mokép részévé vált, és továbbra is a magyar filmek forgalmazási jogait értékesítette külföldön. 2004-ig standot is üzemeltetett Berlinben és Cannes-ban is.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.