Lőrincz György lett az év borásza egy lengyel szaklap szerint
Lőrincz György borászati vállalkozása a St. Andrea nevet viseli, amelyet feleségéről, Andreáról nevezett el. Andika, ahogyan a környéken kedvesen becézik a borászat tulajdonosának feleségét, négy gyermekkel ajándékozta meg Lőrincz Györgyöt, aki nemcsak borászatot nevezett el élete párjáról, de nagyon nívós magazint is kiad ezzel a címmel.
Az eredetiség és a természetesség a legfontosabb - mondta az MTI munkatársának Lőrincz György az egyik közelmúltban zajlott borvacsorán. Az eredeti lehet egy bizonyos borvidéki íz, falusi karakter vagy egyedi szőlőskert jelleg. Ültetvényein hozamkorlátozás mellett termesztik a hegy levét és fahordóban érlelik.
Lőrincz György nedűi - mint a klasszikus Napbor, a Merengő, a Mythos, az új Pinot Noir és az Egri Bikavér - már sokadik alkalommal ihlették meg a Four Seasons Gresham Palace szálloda konyhafőnökét, hogy ételeket alkosson a különleges italokhoz. Ez azzal is jár, hogy a világ egyik legelegánsabb szállodája ezeket rendszeresen kínálja tehetős és világhírű vendégeinek.
A St. Andrea boroknak különleges a címkéjük és a nevük. Modern, világos, elegáns, egyszerű címkék - legtöbbjük teljesen eltér a hagyományos magyar trendtől. A borok elnevezése sem megszokott: olykor a szőlőbirtok egyes részeiről kapta a nevet - mint a Kovászó és a Magyalos - máskor pedig fajtájáról, évjáratáról vagy stílusáról, ilyen a Rosé 2005, a Merengő, a Mythos vagy az ellenkező témavilágú A kutyafáját! nevet viselő palack.
A krakkói Magazyn Wino elismerése azért is fontos, mert nagy lehetőségek rejlenek a magyar borászat számára a lengyel piacon. A lengyel borászati magazin több kategóriában is értékes díjakat oszt ki, egyebek között a legjobb ár-érték arányú bort is megválasztják, amely szintén nagyon lényeges szempont a fejlődő borimportjáról ismert Lengyelországban - állapítja meg az egyik magyar szaklap.
(MTI)