Akiknek elegük van a "halálútból"

Félpályás útlezárásokkal kívánják felhívni a kormány figyelmét a helyzet tarthatatlanságára a 81-es főút menti települések lakói: a Közép-Dunántúl régió egyik legforgalmasabb és legrosszabb baleseti statisztikáját produkáló főútját a környéken csak "halálútként" emlegetik.

Összefogtak a Győrt Székesfehérvárral összekötő - Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom és Fejér megyén is áthaladó - 81-es főút mentén lévő települések lakói, miután kiderült, hogy a nagy for-galmú főút fejlesztése kikerült a 2007-2013 közötti időszak kiemelt közlekedési beruházásait tartalmazó kormányzati programból. Pedig a 81-es fejlesztési tervei készen vannak, bizonyos részeken elkerülő utak építése, máshol az útpálya négysávossá szélesítése jelentené a megoldást.

A 81-es nemzetközi tranzitútnak számít, ezért jelentős a kamionforgalma, de az Ausztriában, Németországban dolgozó szerb, bolgár és török vendégmunkások is ezt az utat használják, mivel így elkerülhetik Budapestet. A környékbeliek nem véletlenül nevezik a 81-est "halálútnak". Tavaly összesen 27 baleset történt, amelyben tizenegyen vesztették életüket, a napi gépjárműforgalom pedig meghaladta a 12 ezret.

Fenyves Péter, a Fejér megyei Mór polgármestere összefogást kezdeményezett a 81-es főút mentén lévő települések között, hogy közösen hívják fel a figyelmet az égető problémára. - Megfogalmaztunk egy közös nyilatkozatot, amelyben számos szakmai érvet soroltunk fel a főút fejlesztése mellett - mondja Fenyves Péter. - A dokumentumot elküldjük a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumba, hogy rávegyük a tárcát: lépjenek az ügyben. Ezenkívül április végétől félpályás útlezárásokkal is megpróbáljuk felhívni a figyelmet, de egyéb lépéseket egyelőre nem tervezünk.

- Akkora a forgalom, hogy meg kell állítanunk, ha át akarunk menni a túloldalra - állítja Herold Ádám, a Győr-Moson-Sopron megyei Pér polgármestere. - Ráadásul az autósok és a kamionosok nem tartják be a sebességkorlátozást, a legtöbben 90-100-zal hajtanak végig a falun. Nincs olyan fórum, ahol ne kerülne szóba ez az áldatlan állapot, ami nagyon megkeseríti az itt élő emberek hétköznapjait.

A péri polgármester hozzátette: mostantól minden hétvégén kivonulnak a 81-esre tiltakozni a kialakult helyzet miatt. Herold Ádám szerint az emberek eltökéltek az ügyben: ezt bizonyítja, hogy a félpályás útlezárásokat addig folytatják, amíg nem lesz számukra kedvező döntés.

Az egyes települések számára egyébként más-más megoldásra lenne szükség. Pér problémáját például az oldhatná meg, ha a kamionokat Kisbérnél a 13-as úton keresztül az M1-es autópályára terelnék. Mór számára az útpálya négysávossá szélesítése, valamint a főút felett átívelő magasságkorlátos közúti hídnak a meg-szüntetése és körforgalmi csomóponttá alakítása jelentené a megoldást.

A rendőrség is megszólalt a 81-es ügyében: R. Szabó Ágnes, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője érdeklődésünkre azt közölte: kiállnak a 81-es út fejlesztése mellett, mert ezáltal csökken-hetne a balesetek száma.

Gyakran lesz félpályás útlezárás Mór körzetében
Gyakran lesz félpályás útlezárás Mór körzetében
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.